مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی گفت: مراسم جشن عاطفه‌ها با شعار مهر در انتظار همدلی روزهای 26 و 27 شهریور همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 09 September 2015

به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی،حسین دشتی اظهار داشت: مراسم با شکوه جشن عاطفه‌ها با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت آموزش و پرورش توسط این نهاد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 600 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و غرفه‌های فروش ملزومات مورد نیاز دانش‌آموزان (لوازم التحریر کیف کفش و پوشاک) کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم سخاوتمند استان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت را جمع آوری می‌کنند تا در اسرع وقت در بین آنان توزیع شود.

دشتی با بیان اینکه شماره حساب 777 به منظور جمع آوری کمک‌های مردم خیر استان به دانش آموزان بی‌بضاعت در نظر گرفته شده است ادامه داد: به منظور رقم زدن حماسه‌ای جدید در راستای مددرسانی به دانش‌آموزان نیازمند مراسم باشکوه جشن عاطفه‌ها با حضور یکپارچه مردم نیکوکار استان و با رویکرد فرهنگ‌سازی و تقویت روح انفاق و نیکوکاری در جامعه برگزار می‌شود.

دشتی یادآور شد: تلاش مجدانه در کاهش آلام نیازمندان در موسم بازگشایی مدارس، آشنایی خیرین با فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد، ارائه خدمات افزونتر به دانش‌آموزان تحت حمایت و کمک‌های موردی به دیگر دانش‌آموزان نیازمند، اجرای طرح محسنین و حامی یابی برای دانش‌آموزان نیازمند و ترویج روحیه نوعدوستی و فرهنگ انفاق از اهداف برگزاری جشن عاطفه‌هاست.

دشتی با اشاره به اینکه 500 هزار پاکت جشن عاطفه‌ها در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود، اضافه کرد: مردم نیکوکار استان در سال گذشته در مراسم جشن عاطفه‌ها بالغ بر 35 میلیارد  ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به دانش‌آموزان محروم کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته آذربایجان‌شرقی بعد از استان‌های البرز و فارس در رشد ارزش ریالی کمک‌های جمع‌آوری شده جشن عاطفه‌ها رتبه سوم را کسب کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به منظور به صدا درآوردن زنگ عاطفه‌ها و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی برای رفع نیاز این قشر در مدارس با رویکرد ترویج فرهنگ نوعدوستی، احسان و نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها 8 مهر در سطح مدارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس و پایگاه‌ها در بین دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده و دارای اولویت توزیع می‌شود.

دشتی با بیان اینکه 16 هزار و 500 دانش‌آموز و 3 هزار و 200 دانشجو در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیل، برگزاری کلاس‌های تقویتی و تامین پوشاک و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان از جمله خدمات این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت است که از طریق منابع دولتی و امدادی، کمک مردم و خیرین تامین می‌شود.

وی اعتماد مردمی به کمیته امداد امام را سرمایه‌ای ارزشمند برای این نهاد خواند و تاکید کرد: در سایه این اعتماد است که مردم و خیران نیکوکار استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل کمیته امداد می‌دهند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :