بسته ویژه خبری تابناک خراسان شمالی:
یک روز مانده به برگزاری کنسرت محمد اصفهانی در بجنورد،بنرهای تبلیغاتی این خواننده از سطح شهر جمع اوری شد؛ماموران اجرایی اداره محیط زیست شهرستان فاروج پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری یک تن از شکارچیان شدند؛با وجود منابع عظیم گیاهان دارویی در استان،متاسفانه پولی در این جهت هزینه نمی شود و در سرخط پایان خبرها اعلام سیاست کاهش جذب نیروها تا کسب بالاترین آمار بیکاری استان در کشور از زبان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مهم ترین عناوین است.
کد خبر: ۹۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 09 September 2015
تابناک خراسان شمالی-خبرگزاری ایرنا نوشت:جمع آوری بنرهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی در بجنورد
تهیه کننده محصولات فرهنگی هنری خراسان شمالی در گفتگوی خود با این خبرگزاری ضمن انتقاد از شهرداری گفته است:شهرداری و شورای شهر بجنورد از برگزاری کنسرت،سیرک و هر برنامه دیگری که جنبه انتفاعی دارد،خواستار پرداخت عوارض 10 درصدی هستند.
طاهر خرمی گفته است:شهرداری هیچ گونه خدماتی در رابطه با کنسرت ها ارائه نمی دهد که بخواهد حق عوارض مطالبه کند.
وی افزود: با توجه به اینکه مسائل فرهنگی یکی از دغدغه های مهم است و دولت از هنرمندان حمایت می کند هم اکنون شاهد این گونه برخوردها از سوی شهرداری بجنورد هستیم.
خرمی گفت: با وجود این همه کارشکنی از سوی شهرداری بجنورد در زمینه برگزاری کنسرت محمد اصفهانی این کنسرت فردا (پنجشنبه) برگزار می شود.
وی اظهار کرد: درآمد ناشی از فروش بلیط تنها برای هزینه برگزاری کنسرت است بنابراین هنوز کنسرتی برگزار نشده که شهرداری بجنورد مدعی سهم خواهی است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد خواستار پرداخت 10 در صد عوارض است که این با موضوع توجه به مسائل فرهنگی همخوانی ندارد.
حجت الاسلام ناصر هدایتی گفته است:در کلان شهرها این موضوع می تواند صدق کند ولی چون این استان تازه تاسیس است نباید عوارض اخذ شود.
وی گفت: هم اکنون مجوز کنسرت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی صادر شده و برای آن برنامه ریزی صورت گرفته است.

دستگیری یک نفر شکارچی متخلف و کشف یک قبضه سلاح

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه  پس از دريافت گزارش و تحقيقات بعمل آمده متخلف دوم شناسايي شد و  پس هماهنگي لازم با دادستان محترم درخصوص دستور بازرسي از منزل نامبرده، با همکاري مامورين اداره اطلاعات و امنيت شهرستان اسفراین فرد مورد نظر دستگیر شد
مطهری گفته است:از منزل متخلف يک عدد سر و پای حيوان وحشي، يک قبضه سلاح تک لول گلوله زني، يک عدد خورجين آغشته به خون،مقادیری فشنگ و مهمات و سایر ادوات و تجهیزات کشف و ضبط گردید و متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.
وی خاطرنشا ن کرد:به استناد بند الف و بند ب ماده 12 قانون شکار و صید،متخلفین  علاوه بر محکومیت جريمه ضرر و زيان وارده به محيط زيست به مبلغ ۱۰۰ میلیون ريال بابت شکار يک راس ميش وحشي، به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که به مدت سه ماه تا ۳ سال تعیین شده است،محکوم خواهد شد.

پولی برای اجرای طرح های گیاهان دارویی در خراسان شمالی وجود ندارد

معاون جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون فقط برای گیاه باریجه 15 طرح در مساحتی حدود 76 هزار و 190هکتار تهیه شده است و برای گیاه کتیرا نیز چهار طرح در مساحتی حدود 5383 هکتار تدوین شده است،هدف از اجرای این طرحها، مدیریت آن و کوتاه کردن دست واسطه‌ها دانسته و گفته است:این استان پتانسیل‌های فراوانی در تولید گیاهان دارویی دارد و می‌تواند در این زمینه اشتغال پایدار ایجاد کند.
وی افزود:با توجه به خشکسالی‌های موجود طی سال جاری و نامساعد بودن مراتع، درآمدی از فروش باریجه و کتیرا حاصل نشده است. همچنین به منظور جلوگیری از بروز استرس، برداشت این گیاهان از طبیعت ممنوع شده است.


علاقمندی مسئولان به اشتغال در خراسان شمالی کم است

به گزارش خبرگزاری ایسنا،نماینده مردم بجنورد،گرمه ،جاجرم،مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: مسئولان این استان علاقه بسیار کمی در حوزه های ایجاد اشتغال دارند.
موسی الرضا ثروتی اظهار کرد:خراسان شمالی براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس دارای بالاترین رقم بیکاری در کشور است و این امر نیز به دلیل وجود مشکل در حوزه های سرمایه گذاری و کمبود نیروی انسانی در بخش دولتی و خصوصی است.
 وی با اشاره به اخذ مجوز استخدام یک هزار و 500 نفر در دستگاه اجرایی استان،گفت: از مجموع این آمار فقط استانداری اقدام به جذب 750 نفر کرد.
 ثروتی با ذکر اینکه مسئولان استان سیاست کاهش جذب را دارند،افزود:در حالی که باید آنان به دنبال این باشند که بتوانند نیروی بیشتری را جذب کنند بر همین اساس نقش مدیران در افزایش نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه مسئولان استانی اهل ریسک نیستند،خاطرنشان کرد: هنوز از مجوزهای استخدام نیروی های انسانی سال های گذشته باقی مانده این در حالیست که برای سال جاری نیز مجوز استخدام دو هزار نفر در دستگاه های اجرایی استان اخذ شده است.
ثروتی با اشاره به عقب ماندگی برخی از امور در استان به دلیل نبود نیروی انسانی،یادآور شد: هم اکنون ادارات در شهرستان های راز و جرگلان، گرمه و یا حتی مرکز استان به دلیل کمبود نیروی انسانی مستقر نیستند.
وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی یک پژوهشگاه ندارد و این مسئله نیز به دلیل نبود علاقمندی در مسئولان است،عنوان کرد: نبود برخی نهاد و مراکز علمی در استان و یا عدم واگذاری زمین به منظور ایجاد مکانی برای کسب و کار در حوزه ها مختلف سبب می شود تا زمینه اشتغال در خراسان شمالی کاهش یابد.
ثروتی با تاکید بر اینکه زمانی که صحبت از عدم همکاری مسئولان در حوزه های مختلف می‌شود،با انتقادها مواجه می شویم،یادآورشد: بیان چهار کلمه حق سبب می شود تا مورد اعتراض قرار گرفته و بگویند سیاه نمایی و یا جوسازی شده است.
وی با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان ضعیف است،گفت:با توجه به این که جذب اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نیز ضعیف است باید مسئولان به منظور بهبود فضای کسب و کار استان بیشتر تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار