كشتي گير مازندراني تيم ملي كشتي فرنگي ايران به مقام نائب قهرماني كشور دست يافت.
کد خبر: ۹۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 08 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از مازندليگ، در پایان روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در شهر لاس وگاس آمریکا مدال های طلا به سه کشور رسید و 18 فرنگی کار سهمیه المپیک 2016 برزیل را کسب کردند.
و اما  قاسم رضایی فرنگی کار وزن 98 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مگومدوف از روسیه قهرمان بازی های اروپایی در یک کشتی حساس، زیبا و نزدیک با نتیجه 4 بر 2 به برتری دست یافت.،
وی در دور سوم دانیل کابررا از کوبا قهرمان پان آمریکن و جوانان جهان را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رضایی در این دیدار در یک کشتی فکورانه و علیرغم آسیب دیدگی از ناحیه ابرو با نتیجه 4 بر صفر مقابل جنگ ایلدیم از ترکیه به برتری رسید و علاوه بر کسب سهمیه المپیک راهی مرحله نیمه نهایی شد.
وی در این مرحله مقابل الیس گوری قهرمان جهان از بلغارستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و فینالیست شد.
رضایی در دیدار نهایی به مصاف آرتور الکسانیان ارمنستاني دارنده مدال طلای جهان 2014 و برنز المپیک لندن رفت و مقابل اين كشتي گير شكست خورد تا به مدال نقره دست يابد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اسامی نفراتی که در سه وزن اول سهمیه المپیک را کسب کردند، به شرح زیر است:
66 کیلوگرم:  1- فرانک استابلر(آلمان) 2- ریو هانسو(کره جنوبی) 3- آرتم سورخوف(روسیه) و داوور استفانک(صربستان) 5- میگران آراتونیان(ارمنستان) و تارک عزیز بنیسا(الجزایر) و....34 – مهدی زیدوند(ایران)

75 کیلوگرم:1- رومن ولاسوف(روسیه) 2- مارک مادسن(دانمارک) 3- آندره بسیک(آمریکا) و دوژان کارتیکوف(قزاقستان) 5- سعید عبدولی(ایران) و الوین مورس علی یف(آذربایجان)

98 کیلوگرم:1- آرتور الکسانیان(ارمنستان) 2- قاسم رضایی(ایران)  3- اسلام مگومدوف(روسیه) و دیمیتری تیمچنکو(اوکراین)  5- الیس گوری(بلغارستان) و الکسیس سی رارو(رومانی)
در رده بندی تیمی نیز در پایان روز نخست تیم روسیه با کسب 26 امتیاز در جایگاه اول قرار دارد.، و ایران 15 امتیاز به دست آورد.
مسابقات چهار وزن دوم از ساعت 21:30 دقیقه امشب و رقابت های وزن 85 کیلوگرم روز سه شنبه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار