معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۲۰۹ کیلومتر کمربند حفاظتی تا پایان سال جاری در عرصه‌های طبیعی این استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 10 October 2020

داریوش سعیدی افزود: ایجاد کمربندهای حفاظتی نقش شایانی در جلوگیری از تخریب اراضی، تصرف و سوء استفاده سودجویان منابع طبیعی دارد و در راستای پایداری و نگهداشت این داشته‌های با ارزش موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و برنامه ریزی این اداره کل برای افزایش طرح‌های مرتبط در سال‌جاری بویژه در مناطق مرتعی و جنگلی واقع در غرب و جنوب استان ادامه داد: طول کمربند حفاظتی که قرار است در این مدت ایجاد شود در مقایسه با سال قبل بیش از ۳.۷ برابر و نسبت به سال ۹۷ حدود ۲ برابر بود که این نشان از اهمیت این بخش دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه در سه سال اخیر حدود ۳۸۴ کیلومتر کمربند حفاظتی در استان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: اعتبارات دریافتی برای این طرح‌ها تاکنون بیش از ۳۷ میلیارد ریال بوده است.

سعیدی به ارتقای پوشش حفاظتی استان اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۷ این شاخص ۷۶ درصد بود که در سال گذشته به ۸۱ درصد رسید و در پایان امسال به ۸۷ درصد افزایش خواهد یافت.

وی جایگزینی سوخت فسیلی را از دیگر مقوله‌های حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و اظهارداشت: تا پایان سال ۹۹ طرح جایگزینی سوخت فسیلی متشکل از تحویل آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی برای ۴۵۰ خانوار برای ساکنان مناطق جنگلی انجام می‌گیرد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اضافه کرد: در سه سال اخیر طرح جایگزینی سوخت فسیلی در راستای کاهش وابستگی اهالی به چوب درختان سبب کاهش تخریب جنگل‌ها و پوشش گیاهی مناطق مختلف شده است.

سعیدی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۲۵۰ خانوار از امکانات مورد نیاز مانند آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی بهره مند شدند که اعتبار تخصیصی برای آن حدود ۱۵ میلیارد ریال بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار