موافقت مشروط باشگاه نساجی قائمشهر برای رفتن محمود فکری سرمربی تیمشان به استقلال تهران به عنوان سرمربی، باعث شده تا این بازیکن اسبق استقلال برای رسیدن به نیمکت فنی تیم محبوبش دست به استعفا بزند.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 07 October 2020

محمود فکری سه شنبه شب استعفای مکتوبش را به هیات مدیره باشگاه نساجی داد و در آن، دلیل استعفایش را " حواشی اخیر " و " نداشتن تمرکز " برای ادامه فعالیت با باشگاه نساجی قائمشهر اعلام کرد.

فکری بر اساس گزارش رسمی که پیشتر باشگاه نساجی اعلام کرد ، تا ۲ فصل دیگر یعنی پایان لیگ بیستم با این تیم مازندرانی حاضر در رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران قرارداد دارد و تا زمانی که باشگاه موافقت نکند، از لحاظ قانونی نمی تواند به تیم دیگری برود و یا حتی کناره گیری کند.
بر اساس قانون چنانچه باشگاه نساجی قائمشهر حتی با استعفای محمود فکری به دلیل مسایل شخصی که در استعفا نامه اش ذکر کرده ، موافقت کند ، او حق رفتن به تیم دیگری را حداقل در کوتاه مدت نخواهد داشت و چنانچه این اتفاق رخ دهد باشگاه می تواند از وی شکایت و ادعای خسارت کند.
به نظر می رسد سرمربی سربه کوچ نساجی که نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر نوزدهم را با نتایج خوب پشت سر گذاشت ، حال با پیشنهاد استقلال تهران در آستانه شروع رقابت های لیگ برتر به دنبال نشستن بر روی نیمکت آبی پوشان است ، در حالی که باشگاه نساجی موافقتش را برای رفتن فکری به استقلال مشروط به پرداخت ۷۰ میلیارد ریال کرده است.

کارشناسان فوتبال مازندران معتقدند که فکری با این استعفا فرار رو به جلو انجام داده تا به مهره مبادله و خرید و فروش میان باشگاه نساجی و استقلال تبدیل نشود و به جای باشگاه استقلال ، خودش با برگه استعفاء با مدیران نساجی بازی کند.

کار غیر حرفه‌ای
یکی از کارشناسان فوتبال در مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : اگرچه استعفا حق طبیعی کادر فنی هر تیمی است و شاید محمود فکری نیز دلایل قانع کننده ای برای استعفایش داشته باشد ولی آنچه مسلم است ، میل شدید این سرمربی برای پیوستن به استقلال بود که در همین چندماهی که با نساجی بود براحتی آن را بروز می داد.

علی امینی افزود : به نظر می رسد با قراردادی که فکری با باشگاه نساجی برای ماندن در این باشگاه تا پایان فصل جاری دارد، نباید استعفایش مورد موافقت این تیم مازندرانی قرار گیرد و حتی اگر به دلایل شخصی باشگاه نساجی با این استعفا موافقت کند، حداقل در کوتاه مدت فکری نمی تواند از لحاظ اخلاقی به باشگاه دیگری برود.
وی گفت : در شرایطی سرمربی نساجی قائمشهر به دنبال رفتن به استقلال تهران است که تیم را برای فصل آینده با تفکراتی که داشته بسته و چند بازی تدارکاتی نیز در این زمینه انجام داده و این کارش از نظر اخلاق حرفه ای گری در فوتبال نمی تواند جلوه خوبی داشته باشد، ضمن این که ایشان به عنوان یک فرد مازندرانی و برخاسته از تیم نساجی نزد هواداران این تیم شمالی جایگاهی دارد که به این بخش نیز با رفتنش لطمه وارد می شود.
امینی خاطرنشان کرد : شاید فکری با این استعفایش بخواهد با باشگاه نساجی و مدیرانش وارد مذاکره شود و به نوعی مشکل ایجاد شده بر سر راهش برای رفتن به استقلال تهران را رفع کند و شاید با دلبستگی نسبی که برخی مدیران نساجی به استقلال دارند تا حد زیادی این مذاکرات شخصی هم بتواند نتیجه بخش باشد.
نبود منع قانونی برای مذاکره مربی دارای قرارداد
رییس هیات فوتبال استان مازندران هم گفت : براساس قانون حاکم بر فوتبال حرفه ای هر گونه مذاکره در ارتباط با جذب بازیکن و حتی سرمربی از یک باشگاه به باشگاه دیگر مستلزم جلب رضایت باشگاه اصلی است و در این مواقع باشگاه های حرفه ای پیش از مذاکره با فرد بازیکن و یا سرمربی ، با خود مسئولان باشگاه مذاکره می کنند و پس از موافقت باشگاه با سرمربی و یا بازیکن دلخواه وارد مذاکره نهایی برای عقد قرارداد می شوند.
غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به نظر می رسد استقلال تهران که یکی از تیم های پرهوادار و محبوب کشورمان است، باید پیش از این که با محمود فکری سرمربی نساجی قائمشهر برای رفتن وارد مذاکره شود، با باشگاه صحبت های اولیه را انجام می داد و این کار خواست هر دو باشگاه را سرعت می بخشید و هواداران نیز دلخوری کمتری پیدا می کردند.
وی ادامه داد : در هر صورت در فوتبال گرچه شرایط سختی را برای مذاکره بازیکنانی که با تیمی قرارداد دارند در نظر گرفته شده و تنها بازیکنانی می توانند با غیر تیم خود برای رفتن مذاکره داشته باشند که ۶ ماه یا کمتر به پایان قراردادشان باقی مانده باشد ، ولی این شرایط برای سرمربیان تیم ها حداقل در ایران وجود ندارد و در شرایطی که ما در فصل نقل و انتقال قرار داریم، می تواند صحبت هایی انجام شود، ولی رفتن منوط به کسب اجازه قانونی از باشگاهی است که قرارداد دارند.
بهروان گفت : به هر حال محمود فکری که از مربیان خوب از لحاظ تکنیکی و اخلاقی در فوتبال ایران محسوب می شود و نتایج خوبی را نیز در تیم هایی که تاکنون در کسوت سرمربی بوده کسب کرد، در شرایطی فعلی که برخی حواشی ناشی از رفتنش به استقلال تهران ایجاد شده، استعفا کرد و به نوعی به دنبال مذاکره شخصی با مدیران باشگاه نساجی است و به طور عملی باشگاه استقلال را از این کار تبرئه کرد.
وی اضافه کرد : حضور محمود فکری در استقلال تهران در شرایط فعلی می تواند آرامش را به نیمکت این تیم پرهوادار کشورمان برگرداند و باید منتظر ماند که نتایج مذاکره ایشان با نساجی قائمشهر به کجا می رسد و هر تصمیمی که گرفته شود ؛ محترم است.
رییس هیات فوتبال استان مازندران در مورد خسارت هایی که با رفتن فکری به استقلال تهران به نساجی وارد می شود اظهارداشت : به هر حال تیم فعلی نساجی با تفکر محمود فکری بسته شد و با رفتنش مشکلاتی برای نساجی ایجاد می شود و قطعا مدیران باشگاه در صورت موافقت برای رفع این مشکل نیز چاره اندیشی می کنند.
موافقت مشروط باشگاه
یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه نساجی قائمشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت : ما هیچ مخالفتی با رفتن محمود فکری به استقلال تهران و نشستن بر روی نیمکت این تیم نداریم و برای لیگ قهرمانان آسیا ما خودمان پیشنهاد دادیم که چنانچه آبی ها موافق باشند، فکری تیمشان را در این بازی ها هدایت کند که تصمیم دیگری گرفته شد.
وی که خواست نامش ذکر نشود افزود : در شرایط فعلی هم ما مخالفت چندانی با رفتنش به استقلال تهران با شرایط ایجاد شده نداریم و به دلیل قراردادی که ایشان با باشگاه تا پایان فصل رقابت های لیگ بیستم دارد، می خواهیم که حق و حقوق باشگاه پرداخت شود تا ما رضایت بدهیم.
این عضو هیات مدیریه باشگاه نساجی گفت : باشگاه با استعفای فکری که شب گذشته اعلام شده، تاکنون موافقتی نداشته است و حداقل تا الان به نظر نمی رسد با این استعفا موافقت شود و این که در ساعات آینده چه مسایلی مطرح شود که بتواند رضایت باشگاه جلب شود، باید منتظر ماند.
تماس چندین باره خبرنگار ایرنا با مالک ؛ مدیر عامل و حتی مدیر رسانه ای باشگاه نساجی قائمشهر برای دریافت نقطه نظرات باشگاه پیرامون استعفای سرمربی تیمشان به نتیجه ای نرسید و به نظر می رسد که همانند گذشته بار دیگر مدیران این باشگاه سکوت رسانه ای را بر اطلاع رسانی مسایل پیرامونی باشگاه مقدم دانستند.
نساجی قائمشهر تنها نماینده استان مازندران در رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران است که سومین سال متوالی رقابت های لیگ برتر ایران را تجربه می کند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استعفای فکری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار