مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرای موفق فاز اول و دوم طرح انتظام بخشی بوستان‌ها، گفت: این طرح با حمایت دستگاه قضایی ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 08 September 2020

به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهمیت ساماندهی تخلفات شهری در کلان شهرها، اظهار کرد: تخلفات شهری مجموعه‌ای از آسیب‌های احتمالی است که علاوه بر تضییع حقوق دیگر شهروندان و تهدید سلامت جامعه، روان و منظر شهری را نیز دچار اخلال می‌کند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم افزود: مجموعه مدیریت شهری در راستای سیاست‌های کلانشهری و به منظور ارتقای سطح سلامت و نشاط شهری و با همکاری تعاملات سازنده و ارزنده با دستگاه‌های محترم قضایی و انتظامی گام‌های موثری را در سنوات اخیر در مباحث مختلف شهری از جمله نظم و انضباط بخشی به معابر و بوستان‌های شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.

شفیعی با اشاره به وضعیت سد معبر در سالهای گذشته، ادامه داد: فعالیت دستفروشان و وانت بارها و آسیب‌های اجتماعی مربوطه به متکدیان و کارتن خوابها در شهر بخصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران آسیب‌های روحی و روانی و همچنین هزینه های فراوانی را بر پیکره شهر و زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت(س) تحمیل میکرد.

وی افزود: در شرایط کنونی با تعاملات سازنده بین سازمانی و اقدامات مشترک صورت گرفته، بسیاری از گره‌های ترافیکی و مشکلات و معضلات ناشی از سد معبر در معابر اصلی و پیرامون حرم مطهر از بین رفته که مطابق بررسی‌ها و نظر سنجی‌ها صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه معضلات مربوطه و رضایتمندی نسبی را در این مباحث هستیم .

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم به برنامه‌های آینده شهرداری قم در زمینه رفع تخلفات شهری اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های مهمی که از دغدغه‌های دیرینه شهر و شهرداری، بوده بحث انتظام بخشی به بوستان‌های شهر است که بدلیل وضعیت و موقعیت خاص خود می تواند محیطی جهت تلطیف روحیه و آرامش و نشاط خانواده‌های محترم باشد.

شفیعی با اشاره به اجرای موفق فاز اول و دوم طرح انتظام بخشی به بوستان‌ها با حمایت‌های دستگاه محترم قضایی، ابراز داشت: با نظارت شبانه روزی، اقدامات ارزنده‌ای برای ارتقای سطح امنیت و کاهش جرم و تخلف در بوستان‌ها صورت گرفته و با استمرار این طرح گام موثری در افزایش توقف و احساس آرامش زائرین و شهروندان در بوستان‌ها برداشته‌ایم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری قم تاکید کرد: شرط موفقیت تمام طرح‌ها این است که شهروندان گرامی با آگاهی از قوانین و شیوه های موثر در مشارکت‌های مردمی و با نگاهی مسئولانه، یار و مدد کار مجموعه عوامل اجرایی مدیریت شهری در نظم و انضباط بخشی به شهر باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار