کد خبر: ۸۹۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 03 September 2020

 

 

حامد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: وضعیت کرونا در شهرستان گناباد همچنان قرمز است و باید همشهریان مسائل بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی درباره شروع سال تحصیلی نیز بیان داشت: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا تمامی کلاس‌ها در گناباد به صورت غیرحضوری خواهد بود اما از روز شنبه معلمان در مدارس حاضر خواهند شد و شروع سال تحصیلی را خواهیم داشت.

جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز درباره آخرین وضعیت کرونا در شهرستان گناباد اظهار داشت: در حال حاضر 21 نفر در بیمارستان علامه بهلول بستری هستند و از ابتدای کرونا تاکنون نیز متاسفانه 58 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: مهمترین عاملی که در نجات و طول عمر بیماران کرونایی نقش مهمی دارد تجهیزات مراقبت‌های ویژه یا همان آی سی یو است که هم اکنون 14 تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است و با توجه به شرایط بحرانی احتمالی 6 ماهه دوم سال و همزمانی بیماری عفونت‌های حاد تنفسی با کرونا و نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری و از طرف دیگر ظرفیت‌های محدود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه  علوم پزشکی گناباد مشارکت خیران در تامین منابع مالی خرید این تجهیزات ضروری است.

باذلی افزود: کادر درمانی بیمارستان‌ها با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا از نظر فکری و روانی خسته هستند و در شرایط بسیار سختی به درمان بیماران کرونایی می‌پردازند و عزاداران و مردم در ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین پرهیز از سفرهای غیر ضروری و حضور در معابر عمومی و اجتماعات به نوبه خود کمک کنند که دوران شیوع کرونا با کمترین خسارت سپری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار