در آیین پایانی دهمین جشنواره تعاونی های استان اربیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 05 September 2015
به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل روز شنبه در این آیین بر آموزش تعاونی های استان تاکید کرد و گفت:نقص آموش و یکنواخت بودن ترکیب اعضا از موانع کار تعاونی ها است و باید به آموزش در بدو تشکیل و یکنواخت نبودن اعضای تعاونی ها از حیث قابلیت های مختلف توجه شود.
مجید خدابخش افزود: هرچند اردبیل به عنوان استانی کشاورزی و گردشگری شهرت یافته است اما تعاونی ها هنوز در حوزه گردشگری فعال نیستند و نقش بخش تعاون در این حوزه خالی است.
وی با اشاره به نقش تعاونی ها در توزیع ثروت های کلان، ورود تعاونگران به حوزه ict را به منظور گشایش افق تازه ای در کسب و کار برای جوانان خواستار شد.
استاندار اردبیل با تبریک هفته تعاون به تعاونگران استان ادامه داد: لازم است آسیب های بخش تعاون احصا و برطرف شود تا شاهد حضور موثر و ثمر بخش تعاونگران در اقتصاد استان باشیم.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هم در این جشنواره از تشکیل یکهزار 835 تعاونی با بیش از 800 هزار عضو در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این تعاونی ها 16 هزار شغل در استان ایجاد شده است.
حسین منوری با اشاره به گذشت بیش از 24 سال از تصویب قانون تعاون در کشور افزود: متاسفانه تاکنون الگوهای تعاونی های برتر در کشور و استان مشخص و معرفی نشده است و در این حوزه به تغییر نگرش کلی نیاز داریم.
وی خواستار تسهیل در استعلام، ثبت و تشکیل تعاونی ها، الویت دادن به تعاونی ها در صدور مجوزهای قانونی، فروش اموال منقول و غیرمنقول به قیمت کارشناسی و توجه به تشویق و ترغیب تعاونی ها از سوی دستگاه های اجرایی استان شد.
این مسوول از انتخاب 14 تعاونی برتر با معیارهای کارآفرینی، گردش مالی، رفاه اجتماعی و توانمندی خبر داد و اظهار کرد: هفت تعاونی برتر توسط وزارتخانه متبوع و هفت تعاونی برتر دیگر توسط ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان های استان معرفی شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: 14 تعاونی برتر استان توانسته اند با 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با دوازده هزار و 308 عضو 777 شغل ایجاد کند.
در پایان این جشنواره از تعاونی های عمران کارای سبلان غرب اردبیل، آذر ساروج سبلان نمین، مجتمع اقتصادی صنعتی قزل گول مشگین شهر، تعاونی مصرف فرهنگیان آموزش و پرورش استان، کشتارگاه صنعتی مرغ سامیان، آرتا نوین قائم نمین، شرکت بهره برداری امور آب مغان، آیلا پخت خلخال، گلشن نبات گرمی، پرچین سبلان کوثر، تعاونی کشاورزی شماره چهار نیر، فرناز مغان، مرغداری گوشتی پرند نوشهر و تعاونی مصرف فرهنگیان استان اردبیل به عنوان 14 تعاونی برتر استان تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این جشنواره از عزیز میکائیلی در بخش صنعت، قدرت حاج نوری در بخش کشاورزی و عیسی عیسی زاده در بخش خدمات به عنوان کار آفرینان برتر استان قدردانی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار