مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از آغاز برداشت پیاز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 26 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا یاری‌پور  با بیان اینکه امسال 350 هکتار پیاز در شهرستان هرسین کشت شده، گفت: نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت پیاز را در این شهرستان داشته‌ایم.

یاری‌پور متوسط عملکرد پیاز را در مزارع شهرستان هرسین حدود 55 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک 20 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین سال گذشته 18 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شده است.

یاری‌پور با بیان اینکه اکثر پیاز تولیدی در شهرستان هرسین از نوع پیاز قرمز است، گفت: این پیاز به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی در کشور دارد. درجه بازار پسندی پیاز هرسین تاجایی است که حتی حدود 10 درصد آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی در ادامه یکی از مشکلات پیازکاران شهرستان هرسین را نبود واحدهای فراوری مرتبط با پیاز عنوان کرد و افزود: نبود واحد فرآوری و سردخانه برای نگهداری و انبار پیاز در فصل برداشت سبب می‌شود تا قیمت پیاز در فصل برداشت در پایین ترین میزان خود باشد و این مسئله کشاورزان را از درآمدهای کشت پیاز بی بهره کرده و بیشتر سود آن را در جیب واسطه‌ها سرازیر می کند.

یاری‌پور با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران برای ورود در حوزه فرآوری پیاز در شهرستان فراخوان داده‌ایم، گفت: اگرچه چند نفری متقاضی کار در این حوزه هستند، اما هنوز عملا هیچ کاری در این زمینه نشده است.

به گفته‌ این مسئول برداشت پیاز در شهرستان هرسین شروع شده و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار