رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با انتقاد از هجمه‌های صورت گرفته در خصوص درآمد بالای پزشکان گفت: فقط پنج درصد پزشکان از درآمد خوبی برخوردارند و درآمد بیشتر پزشکان از معلمان کمتر است.
کد خبر: ۸۹۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 22 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمدباقر حیدری به مناسبت روز پزشک (اول شهریور)  با تبریک فرارسیدن این روز گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، پزشکان ما شرایط متفاوتی را تجربه می کنند و طی این شش ماه گذشته شاهد ایثارگری و فداکاری بسیاری از سوی آنها بوده ایم.

وی با بیان اینکه پزشکان همواره در مشکلات و سختی ها کنار مردم بوده اند، گفت: با شیوع کرونا، حتی خانواده بیماران کرونایی حاضر نبودند بیمارشان را کنار خودشان نگه دارند، اما پزشکان و مجموعه کادر بهداشت و درمان با آغوش باز پذیرای آنها بوده و با فداکاری تمام در درمان آنها کوشیدند.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا، مردم از پزشکان و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت یاد کردند و حال آنکه این قشر از جامعه همواره مدافع سلامت مردم بوده و هستند و هر روز کاری با هزاران نوع بیماری سر و کار دارند که بسیاری از آنها مسری است.

حیدری خاطرنشان کرد: سختی کار پزشکان در حالی است که بیشتر آنها درآمد پایینی دارند، اما متاسفانه در سطح جامعه همواره به عنوان قشر مرفه از آنها یاد می‌شود.

وی افزود: 60 درصد پزشکان عمومی هستند و اگر مطب بزنند عملا درآمدی ندارند، چون مردم عمدتا به مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه می کنند و واقعا سطح درآمدی این پزشکان پایین است.

حیدری تصریح کرد: از طرفی برخی رشته های تخصصی مانند داخلی، اطفال، طب اورژانس و... هم درآمد چندانی ندارند و این میان تنها برخی رشته های جراحی و رادیولوژی درآمد خوبی دارند که این رشته‌ها تنها پنج درصد جامعه پزشکان را دربر می‌گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه به سختی کار پزشکان تا رسیدن به مرحله پزشک شدن و کسب درآمد هم اشاره کرد وافزود: همین پنج درصد از جامعه پزشکی که درآمد خوبی دارند عملا تا سن 50 سالگی تلاش کرده و پس از آن به درآمد مناسبی رسیده‌اند.

حیدری یادآور شد: یک پزشک ابتدا هفت سال برای پزشکی عمومی وقت گذاشته، سپس دو سال رشته تخصص را می گذراند که باید دو تا سه برابر آن در مناطق محروم به اجبار طرح بگذارند و بعد سه سال برای گرفتن فوق تخصص وقت می گذراند که مجددا باید دو برابر آن رابه اجبار در مناطق محروم طرح بگذارند و نهایتا وقتی به سن حدود 50 سالگی می رسند، اگر سرشناس شوند به یک درآمد خوب می رسند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملا این جامعه پنج درصدی از پزشکان هم زمانی به درآمد خوب می رسند که دیگر جوان نبوده و پا به سن گذاشته و این درآمدها چندان که باید به کارشان نمی‌آید.

رییس نظام پزشکی کرمانشاه یادآور شد: بسیاری از همین جمعیت پنج درصدی پزشکان که درآمد خوبی دارند هم از بسیاری بیماران نیازمند ویزیت نمی‌گیرند و بسیاری از آنها تا نیمه های شب بیمار ویزیت می کنند. کدام شغل و حرفه است که این سختی ها را قبول کند.

حیدری با اعلام اینکه تعرفه پزشکان طی 10 سال گذشته درصد کمی افزایش یافته، گفت: تعرفه پزشکی در ایران حتی از کشورهای افغانستان و ترکیه و عراق هم پایین‌تر است و این شرایط در حالی است که مردم و رسانه‌ها مدام از درآمد سرشار پزشکان می گویند و هنگام مراجعه به مطب، تعداد بیماران را شمرده و مدام برای میزان درآمد پزشکان چرتکه می اندازند.

حیدری تصریح کرد: پزشکان سرمایه های این جامعه هستند و اغلب آنها درآمد پایینی دارند و نباید آنها را تخریب کرد.

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به عضویت 3432 نفر در نظام پزشکی استان، گفت: از این تعداد 1844 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، 749 نفر دندانپزشک، 179 نفر داروساز، 388 نفر ماما و 272 نفر کارشناسان گروه های پروانه‌دار هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار