مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت که تاکنون ۹۰ درصد از شهروندان واجد شرایط این استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 17 August 2020

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت که تاکنون ۹۰ درصد از شهروندان واجد شرایط این استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند.

مجتبی فاطمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر آمار افراد واجد شرایط استان برای دریافت کارت ملی هوشمنند را ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۰۵ نفر اعلام کرد.

مازندران بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون کارت ملی هوشمند برای ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مازندرانی ها صادر شده است ، افزود : ۴۰۰ هزار و ۸۰۵ نفر از شهروندان استان که ثبت نام کرده اند ، در نوبت دریافت کارتشان قرار دارند و با توجه به این که تولید بدنه کارت ملی داخلی است و چاپخانه دولتی آن را انجام می دهد ، ‌ تا پایان سال کارت تمامی آنها صادر و تحویل می شود.

مدیر کل ثبت احوال مازندران همچنین گفت که در حال حاضر ۱۶ هزار و ۳۴۱ کارت هوشمند آماده تحویل در ادارات ثبت و احوال استان موجود است و افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده باید با مراجعه به ادارات شهرستان محل سکونت کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی در عین حال از ثبت نام ۱۰۰ درصدی واجدین شرایط در برخی مناطق استان برای دریافت کارت ملی هوشمند خبر داد و این مناطق را شامل نور، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، عباس آباد ، سوادکوه شمالی، سیمرغ، بندپی غربی، کلاردشت و دودانگه معرفی کرد.

فاطمی کمترین میزان ثبت نام برای کارت ملی هوشمند را هم مربوط به کجور، چهاردانگه، گتاب، میاندرود، بند پی شرقی و سوادکوه دانست و میزان ثبت نام در این مناطق را هم بین ۳۷ تا ۷۳ درصد اعلام کرد.

عدم ثبت نام ۲۲۰ هزار مازندرانی

مدیرکل ثبت احوال مازندران آمار افراد واجد شرایط استان را که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند ، ۲۲۰ هزار نفر اعلام کرد و از آنان خواست تا با توجه به افزایش محدودیت‌های قانونی برای دریافت خدمات دولتی و عمومی با کارت قدیمی ، هر چه زودتر نسبت به ثبت نام در مراکز ثبت احوال و دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

وی از ۲۷ برابر شدن صدور کارت ملی هوشمند در دولت تدبیر و امید در استان خبر داد و گفت : تا زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید آمار صدور کارت ملی هوشمند در مازندران ۲۳ هزار و ۵۵۲ قطعه بود که این رقم تا امسال به ۲ میلیون و یکصد قطعه رسید.

فاطمی اظهار داشت : متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند در مرحله نخست باید با پرداخت ۲۵ هزار تومان در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد در تاریخ مشخص شده با به همراه داشتن شناسنامه به دفاتر پیشخوان مراجعه و با پرداخت ۱۹ هزار تومان، فرآیند تکمیل ثبت نام همچون اثر انگشت و عکس را انجام دهند.

وی افزود : شهروندان مازندرانی همچنین می توانند با شماره گیری # ۶۰۹۰ * ۴ * بر روی تلفن‌های همراه خود و بدون مراجعه به دفاتر و مراکز ثبت احوال ، با وارد کردن کد ملی خود، از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی مطلع شوند.

کارت ملی هوشمند به صورت متمرکز در پایگاه صدور کارت هوشمند ثبت احوال کشور چاپ می

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و بر اساس هدف گذاری ها قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار