در برگزاری مسابقات قرآن و احکام فقط نباید صرفا به جنبه های ظاهری مسابقات توجه شود بلکه در این میان توجه به عمق و ریشه اثرگذاری این مسابقات بر باطن و رفتار دانش آموزان مهم است.
کد خبر: ۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴ 28 February 2015
معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش آستارا روز شنبه در این آیین گفت: هفته امور تربیتی فرصتی مبارک است تا به مسائل تربیتی دانش آموزان که مقدم بر مسائل آموزشی است توجه ویژه ای شود.

سامان ساسانیان افزود: در برگزاری مسابقات قرآن و احکام فقط نباید صرفا به جنبه های ظاهری مسابقات توجه شود بلکه در این میان توجه به عمق و ریشه اثرگذاری این مسابقات بر باطن و رفتار دانش آموزان مهم است.

وی نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در مدرسه و جامعه را به منزله موفقیت در راستای مسیر تربیت اسلامی خواند و اضافه کرد: مدرسه به عنوان یک نهاد اثر بخش نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف تربیت اسلامی دارد و این تربیت که وظیفه ذاتی انبیا و اولیای الهی بود هم اکنون برعهده معلمان است.

وی اظهار کرد: در تبیین موازین تربیت اسلامی علاوه بر معلمان پرورشی همه معلمان مدارس باید مشارکت کنند.

معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش آستارا در ادامه با بیان اینکه این آیین با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه ، نهاد کتابخانه های عمومی ، هیئت رزمندگان اسلام و اداره آموزش و پرورش بندر آستارا برگزار می شود ، بیان کرد: ایجاد انس و ارتباط بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم و نهج البلاغه و ایجاد انگیزه برای مطالعه قرآن کریم و توجه به احکام دینی و نماز از اهداف برگزاری این آیین است.

ساسانیان همچنین از اولیاء و خانواده های دانش آموزان خواست تا با ترغیب فرزندان خود به سوی تلاوت آیات نورانی قرآن کریم زمینه های سعادت دنیوی و اخروی آنها را فراهم کنند.

در این آیین از 110 دانش آموز دختر و پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان های دوره اول و دوره دوم که در طول سال جاری در مسابقات شهرستانی احکام، نهج البلاغه و قرآن در رشته های حفظ ، قرائت ، ترتیل ، مفاهیم قرآن حایز رتبه های برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این آیین نمایشگاه عکس ، پوستر و روزنامه دیواری مرتبط با موضوع قرآن و نماز در محل مصلای نماز افتتاح شد.

در این نمایشگاه یک هفته ای 50 اثر هنری از دانش آموزان شهرستان آستارا در معرض دید عموم گذاشته شده است.

15 هزار و 461 دانش آموز در سال تحصیلی 94 - 93 در سطح مدارس شهرستان آستارا در حال تحصیل هستند که از این تعداد، هشت هزار و 225 نفر در دوره ابتدایی ، دو هزار 538 نفر در دبیرستان دوره اول و چهار هزار و 698 نفر در دبیرستان دوره دوم به تحصیل می پردازند.

شهرستان مرزی آستارا در غرب استان گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار