رييس پليس فتا استان اصفهان:
تابناک: رييس پليس فتا استان اصفهان اعلام كرد: فردي كه با راه‌اندازي چندين سايت فيشينگ و سرقت اطلاعات بانكي شهروندان از حساب آنها سرقت مي‌كرد، توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 01 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، سرهنگ مرتضوي اظهار كرد: در پي شكايت چند شهروند مبني بر اينكه حساب بانكي آنها به صورت اينترنتي كاملاً تخليه شده است بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي‌هاي فني انجام شده مشخص شد شاكيان با مشاهده تبليغات فروش نرم افزار در اينترنت و اقدام به خريد آن، وارد سايت‌هاي جعلي درگاه بانكي شده و به اين ترتيب اطلاعات حساب بانكي آنها سرقت شده است.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: با انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي و تلاش شبانه‌روزي كارشناسان پليس فتا در نهايت متهم شناسايي شد.

وي خاطرنشان كرد: با هماهنگي مقام قضايي اكيپي از كارآگاهان اين پليس به مخفيگاه نامبرده اعزام شدند و وي را پس از جلب و دستگيري تحويل پليس فتا دادند.

سرهنگ مرتضوي گفت: در بررسي‌هاي انجام شده و اعترافات متهم مشخص شد، وي از طريق ده‌ها سايت و ايميل جعلي به بيش از 300 حساب بانكي دسترسي پيدا كرده است.

رييس پليس فتا استان اصفهان به شهروندان توصيه كرد: در مواجهه با تبليغات اينترنتي و فريبنده وارد سايت‌ها نشويد و اعتنايي به آن نكنيد؛ همچنين هنگام وارد شدن به درگاه بانكي در خريدهاي اينترنتي به آدرس آن دقت كنيد كه آدرس اصلي درگاه بانكي با https شروع شده باشد.

وي ادامه داد: صفحاتي كه در هنگام خريد اينترنتي ناخواسته مقابل شما باز مي‌شود ممكن است تقلبي بوده و قصد كلاهبرداري داشته باشند؛ در هنگام خريد اينترنتي به نماد اعتماد الكترونيك فروشگاه توجه كنيد و همچنين از فروشگاه‌هاي اينترنتي خريد كنيد كه آن‌را مي شناسيد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار