کد خبر: ۸۶۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 22 June 2020
 
گیلان قطب تولید صنایع سلولزی/ اجرای طرح زراعت چوب در ۱۶۰۰ هکتار

تابناک/رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان قطب تولید محصولات چوبی و صنایع سلولزی است، گفت: طرح زراعت چوب امسال در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی گیلان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد زراعت چوب گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان، اظهار کرد: استان گیلان در صنایع سلولزی و محصولات چوبی قطب کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه برای تولید کنندگان فعال در این بخش از مهم‌ترین اولویت‌ها است، افزود: توجه به این موضوع زمینه افزایش فعالیت‌ها و تولیدات چوبی و سلولزی را فراهم کرده و اشتغال پایدار در این حوزه تضمین می‌کند.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر لزوم اهتمام و توجه ویژه به این بخش، گفت: طرح زراعت چوب برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه نیز استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر کمک به تولید کنندگان در راستای حفظ منابع طبیعی نیز تأثیر گذار است، ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته این طرح امسال در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان گیلان هدف گذاری و اجرایی می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسب از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها استان گیلان انجام شود، گفت: می‌توانیم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد دوستدار طبیعت و محیط زیست نیز برای آگاهی بخشی به مردم استفاده کنیم.

وی در ادامه به رایزنی‌های انجام شده با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور بازگشت درآمد ناشی از برداشت چوب به خود استان گیلان اشاره کرد و افزود: باید ساز و کار مشخص در زمینه حفاظت از جنگل‌ها، اراضی ملی و منابع طبیعی وجود داشته باشد و نظارت به صورت دقیق انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تشویق مردم به مشارکت در طرح زراعت چوب باید استفاده از سیاست‌های تشویقی همانند توزیع نهال و آموزش رایگان دستور کار قرار گیرد، گفت: انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های قضائی، نظارتی، امنیتی و اجرایی مرتبط، شاهد بهبود شرایط معیشتی مردم و توسعه استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار