کد خبر: ۸۶۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 22 June 2020
 
ایجاد ظرفیت گردشگری در حاشیه تالاب استیل آستارا ضروری است

تابناک/ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: احداث زیر ساخت‌های گردشگری در بالادست تالاب استیل بدون تغییرات فیزیکی در تالاب ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ عباسقلی زاده ظهر دوشنبه در جلسه بررسی موانع سرمایه گذاری گردشگری در شهرداری آستارا با اشاره به عملکرد ضعیف در جذب سرمایه گذاران، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های سرمایه گذاران بازگشت سرمایه است.

وی افزود: به منظور جبران این نقص باید همکاری شهرداری‌ها، شوراها و دستگاه‌های مرتبط با سرمایه گذاران تقویت شود.

عباسقلی زاده با بیان اینکه سرمایه گذاران باید با فراخوان عمومی، برای پذیرش اجرای طرح‌های گردشگری دعوت شوند، تأکید کرد: بیشترین درآمد گردشگری در دنیا از شکارگاه‌ها حاصل شده لذا باید برنامه‌های توسعه توریسم باید به صنعت شکار سوق داده شود.

وی با اشاره به اینکه ترمینال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ باید در مبادی ورودی شهرها ایجاد و از راه اندازی آنها در داخل شهرها به دلیل ایجاد شلوغی و آسیب به مغازه داران خودداری شود، گفت: شهرداران در مدیریت طرح‌ها باید از نظرات نخبگان، خبرنگاران و معتمدان استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه آستارا یکی از نخستین شهرهای دارای برنامه جامع توسعه در ایران است، تصریح کرد: احداث یک هتل در بالادست تالاب استیل این شهرستان، بدون تغییرات فیزیکی در داخل این تالاب زیبا ضروری است.

عباسقلی زاده با بیان اینکه در طرح گردشگری تالاب استیل آستارا نباید کوچک‌ترین تغییر فیزیکی در تالاب ایجاد شود، ادامه داد: مسافر غیر ماندگار، سبب ایجاد هزینه و مشکلات در شهرها می‌شود و مالکان حدود ۷۰ درصد غرفه‌های بازار ساحلی آستارا غیربومی هستند و حساب‌های مالی آنها در شهرهای دیگر است و از گردش مالی آن حساب‌ها، سودی عاید آستارا نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه آستارا در محدوده دریا، جنگل، گمرک و رودخانه، با مشکل کمبود زمین مواجه است، ادامه داد: باید در تدوین برنامه‌های گردشگری، توان محیطی اینگونه شهرها ارزیابی شود.

وی گزارش‌های کذب و حاشیه سازی ها را سبب فرار سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: بیشترین دلایل گریز سرمایه گذاران، این قبیل مشکلات است و اداره کل حراست استانداری گیلان می‌تواند در رفع این گونه حاشیه‌ها کمک کند.

از حضور سرمایه گذاران استقبال می‌شود

شهردار آستارا نیز در این جلسه میزبانی شش میلیون مسافر داخلی و خارجی در سال و تردد روزانه دو و تا سه هزار نفر از مرز این شهرستان قبل از شیوع کرونا را نشانه قابلیت ممتاز گردشگری این شهرستان عنوان کرد و گفت: بازار ساحلی با بیش از هزار غرفه و اشتغالزایی برای حدود سه هزار نفر از مناطق گردشگری مهم این شهرستان مرزنشین شمال کشور است و نقش ویژه ای در اشتغالزایی دارد.

جواد معیتی، افزود: ایجاد گردشگری سلامت، گردشگری تالاب استیل، بهسازی پارک بی بی یانلو، شهر بازی مدرن، ترمینال چند منظوره و فروشگاه‌های تجاری بزرگ از نیازمندی‌های آستارا برای رونق گردشگری است اما در جذب سرمایه گذاران توفیق لازم حاصل نشده است.

شهردار آستارا از تمامی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهر گردشگر پذیر آستارا دعوت کرد و افزود: آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری در شهر مرزی آستارا هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار