حمیدرضا متین درباره اینکه برخی از باربری‌ها سهمیه شکر استان را به سایر استان‌ها ارسال کردند، تصریح کرد: دو ماه گذشته دو واحد در رزن و ملایر شکر سهمیه استان را به کرج ارسال می‌کردند که پرونده این واحد‌ها به تعزیرات ارسال و حکم صادر شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 15 June 2020
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان علت افزایش قیمت شکر در بازار همدان را قطع یارانه دانست و گفت: در حال حاضر شکر در بازار وجود دارد و با قیمت قبلی در فروشگاه‌های بزرگ توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، متین با بیان اینکه وضعیت درآمدی دولت در حال حاضر مناسب نیست و یارانه‌ای به شکر تعلق نمی‌گیرد، اظهار کرد: یارانه شکر برداشته شده و در حال حاضر کمبودی در زمینه شکر وجود ندارد.

وی درباره اینکه برخی از باربری‌ها سهمیه شکر استان را به سایر استان‌ها ارسال کردند، تصریح کرد: دو ماه گذشته دو واحد در رزن و ملایر شکر سهمیه استان را به کرج ارسال می‌کردند که پرونده این واحد‌ها به تعزیرات ارسال و حکم صادر شد.

متین افزود: یک واحد علاوه بر اینکه ۲۰۰ تن شکر خارج شده از استان را برگرداند، جریمه نیز شده و در فروشگاه‌های بزرگ به قیمت قبل توزیع شده است.

متین با تأکید بر اینکه قند بدون قیمت در بازار نداریم، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم قند در استان همدان ۸۹۰۰ تومان است که این قیمت، پایین‌ترین نرخ در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه البته در فروشگاه رفاه قند ۹۰۰ گرمی به نرخ ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود، یادآور شد: قیمت قند بسته به شکر خریداری شده و هزینه حمل بار تعیین می‌شود و با توجه به اینکه حاشیه سود محدودی دارد محبور هستیم برابر بارنامه صادره قیمت جدید بدهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان حاشیه سود قند را ۱۵ درصد دانست و گفت: حاشیه سود قند برای عمده فروشی ۳ درصد و برای خرده‌فروشی ۱۲ درصد به انضمام هزینه است.

متین با اشاره به افزایش کرایه حمل بار، تصریح کرد: قیمت کرایه حمل بار ۲۰ تا ۳۰ درصد و البته در برخی کالا‌ها ۱۵ درصد افزایش داشته، اما متأسفانه سلیقه‌ای عمل می‌شود به طوریکه هر کالایی تعرفه‌ای داشته و ناهمگون است.

وی با بیان اینکه در ناوگان حمل و نقل مشکل داریم، گفت: در حال حاضر تعداد کامیون در کشور کم و بار زیاد است به همین علت به دنبال حمل بار از طریق ناوگان ریلی استان هستیم.

وی با تأکید بر وفور برنج در بازار، خاطرنشان کرد: برنج هندی در بازار همدان فراوان است و البته قیمت این کالا به علت حذف یارانه افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی قیمت برنج هندی در بازار، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج هندی در بازار بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که به علت افزایش نرخ دلار، ۷۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام کرد: برنج ایرانی افزایش قیمت زیادی نداشته است به‌طوریکه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان افزایش داشته و از نظر موجودی مشکلی وجود ندارد.

وی درباره تفاوت قیمت گوشت قرمز در مرکز استان با سایر شهرستان ها، ادامه داد: قیمت گوشت منجمد در بازار ۸۰۰۰ تومان افزایش داشته به طوریکه قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد در بازار عمده فروشی بین ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان است و با قیمت ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

متین گفت: کمترین قیمت گوسفند زنده در بازار همدان ۸۲ هزار تومان است و بزرگترین مشکل قصابان ما این است که دو تا سه لاشه می‌خرند و به همین علت گران‌تر از ۸۲ هزار تومان برای قصاب درنظر گرفته می‌شود در حالیکه اگر قصابان بیش از سه لاشه خریداری کنند قیمت تمام شده کمتر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان یادآور شد: در حال حاضر قیمت ران پاک شده در بازار بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان و قیمت گوشت مخلوط ۸۵ تا ۸۷ هزار تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار