استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛
استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم تناسب بودجه استان با جمعیت و سایر شاخص‌های توسعه‌ای، گفت: پنج درصد جمعیت کشور در استان ساکن هستند؛ ولی بودجه استان کمتر از پنج درصد بودجه کشور است.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 14 June 2020
به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام در استان است و بر این اساس پیش از تکمیل این پروژه‌ها هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق اجرای پروژه جدید و جذب نیرو نداشته و با تمام توان باید برای حفظ وضعیت موجود تلاش کرد.

وی بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی،گفت: کمبود منابع مالی دولت به‌دلیل قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت ازجمله موضوعاتی است که ضرورت این امر را بیش از پیش نمایان می‌کند.

پورمحمدی، شیوع بیماری کرونا و ضرورت مقابله بی‌امان برای ریشه‌کن کردن آن را از دیگر دلایل مشکلات مالی دولت برشمرد و متذکر شد: این موضوع در حال حاضر اصلی‌ترین اولویت دولت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته و در مقایسه با استان‌های دیگر خبر داد و افزود: شرایط ایجاد شده در کشور به‌دلیل بیماری کرونا، مانع طرح بودجه و رایزنی‌های نمایندگان استان برای افزایش سهم استان از بودجه کشور شد.

پورمحمدی با انتقاد از عدم تناسب بودجه استان با جمعیت و سایر شاخص‌های توسعه‌ای، یادآور شد: پنج درصد جمعیت کشور در آذربایجان‌شرقی ساکن هستند؛ ولی بودجه استان کمتر از پنج درصد بودجه کشور است که امیدواریم این نسبت در بودجه سال آینده و با تلاش نمایندگان استان متعادل‌تر شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت اجتماعی و میزان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در استان، ادامه داد: باید به فکر تعریف منابع درآمدی جدید در استان باشیم وگرنه با اعتبارات فعلی، وضعیت چندان مطلوبی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها نخواهیم داشت.

در این جلسه رؤسای کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، کمیته‌های آفندی، تحقیق و پژوهش نیز به تبیین اهداف و اولویت‌های خود در سال‌جاری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار