کد خبر: ۸۶۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 10 June 2020
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات طبری آغاز شد؛ دادگاهی که با مسائل مطرح شده در جلسه اول آن، حالا بیشتر در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، دقایقی پیش دومین جلسه رسیدگی به پرونده اکبر طبری در شعبه پنجم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران آغاز شد.
 
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات طبری آغاز شد

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح روز ۱۸ خرداد ماه به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و نماینده اتهامات 22 متهم پرونده را قرائت کرد؛ کیفرخواستی که موجب مطرح شدن اسامی دیگر متهمان پرونده و طرح مسائلی پیرامون ایشان گردید که هنوز ادامه دارد.
 
چند تذکر قاضی در شروع محاکمه
 
در ابتدای جلسه، قاضی ضمن اعلام برگزاری جلسه علنی دادگاه گفت: قبل از شروع محاکمه لازم است مطالبی را از باب تذکر اعلام کنم.

وی ادامه داد: دادگاه به عنوان قانون تنها مرجع رسیدگی و دادرسی کامل درباره اتهام متهمان است و تصمیم به رای دادگاه پس از استماع و دفاع متهمان و بررسی دلایل خواهد بود؛ لذا دیگران از هرگونه پیش‌داوری خودداری کنند.

قاضی بابایی افزود: برگزاری جلسات دادگاه و موضوعات مطروحه نباید دستمایه تسویه حساب اشخاص و گروه‌ها باشد، و جریانات هم از تولید اخبار کذب و متهم کردن دیگران به نام متهمان این پرونده اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: به همه کسانی که در دادگاه سخن میگویند اعم از نماینده دادستان، شکات، متهمان و وکلا تذکر میدهم صرفا در محدوده کیفرخواست و سئوالات دادگاه اظهارنظر کنند.

قاضی یادآور شد: فایل صوتی و تصویری هر یک از متهمان پرونده که در خارج از کشور به سر میبرند دارای اثر مثبت بوده و امیدواریم او و دیگران به سخن خویش عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق به این دادگاه کمک نمایند.

وی تاکید کرد: همانگونه که اخیرا سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند، قاطبه قضات و همکاران اداری، افرادی سالم، متدین و عادل هستند و عموم قضات تلاش دارند تا با تخلفات انجام شده برخورد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار