مدیر کل محیط زیست استان ایلام:
مدیر کل محیط زیست استان ایلام، گفت: پاسگاه محیط بانی«تنگ تاریکه» واقع در منطقه حفاظت شده«کولگ» مهران در هفته محیط زیست افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۵۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 08 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا ابدالی مدیر کل محیط زیست استان ایلام، گفت: 17 لغایت 23 خرداد ماه به نام هفته محیط زیست و با شعار« جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران» نامگذاری شده است و شعار جهانی این روز نیز، پاسداشت تنوع زیستی است، که با توجه به اهمیت تنوع زیستی و نیازهای ما که تنها با حفظ تنوع زیستی رفع می‌شود و گویای مسولیت سنگین ما برای حفاظت از تنوع زیستی است.

وی افزود: امروزه گذر به شیوه مشارکتی، تصمیم گیری‌ها، برنامه ریزی‌ها و اداره امور، گریز ناپذیر و ضروری به نظر می‌رسد، چون که از یک سو ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت مردم بالا رفته، واز سوی دیگر مسائل پیچیده‌تر از آن هستند که به وسیله تعداد معدودی قابل حل باشد.

«تنگ تاریکه» واقع در منطقه حفاظت شده«کولگ» مهران

مدیرکل محیط زیست استان ایلام، ادامه داد: پاسگاه محیط بانی«تنگ  تاریکه» واقع در منطقه حفاظت شده«کولگ» مهران در هفته محیط زیست افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: مناطق حفاظت شده کولگ، بیجار و چکر زیستگاه حیات وحش گونه‌های حائز اهمیتی همچون کل، بز، قوچ و میش در نوار مرزی استان و کشور عراق است.

ابدالی ادامه داد: 7.11 صدم درصد مساحت استان معادل 143 هزار و 275 هکتار تحت عنوان مناطق حفاظت شده‌ی مانشت، قلارنگ، کولگ،کبیرکوه، دینارکوه، دهلران و تنگه رازیانه است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار