در سومین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان خمین
تابناک : قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: تا پایان سال جاری 500 خانه بهداشت نیمه کاره در مناطق روستایی کشور با حمایت خیران حوزه سلامت تکمیل و بهره برداری می شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 30 August 2015

به گزارش تابناک مرکزی، سید عباس پورهاشمی قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در سومین همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان خمین، افزود: 60 هزار خیر سلامت در 200 شعبه سراسر کشور شناسایی شده که بر اساس نیاز سنجی، از مشارکت آنان برای رفع کمبودها و ارتقا شاخص های حوزه بهداشت و درمان استفاده می شود.

وی اظهارکرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد تخت بستری مورد نیاز بیمارستان های کشور حدود 80 هزار تخت است که دولت به تنهایی امکان خرید و تجهیز مراکز درمانی به این امکانات را ندارد.

قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: مشارکت سه هزار میلیارد تومانی و واگذاری 13 میلیون مترمربع زمین توسط خیران سلامت در شش سال گذشته، گویای نهادینه شدن فرهنگ مشارکت و نیکوکاری در حوزه سلامت دارد.

وی توضیح داد: سال گذشته خیران سلامت افزون بر پنج هزار میلیارد ریال، در حوزه سلامت کمک کردند که با توجه به نیازهای هر منطقه هزینه شده است.

پورهاشمی گفت: مجمع خیرین سلامت فعالیت خود را برای جلب مشارکت های خیران خارج کشور آغاز کرده است تا بتواند از پتانسیل های آن ها، در ارتقای شاخصه های بهداشت و درمان کمک بگیرد.

وی اضافه کرد: میزان دسترسی و برخورداری مردم به مراکز درمانی به برکت نظام جمهوری اسلامی به 97 درصد رسیده در حالی که این رقم در 30 سال گذشته تنها 37 درصد بوده است.

قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در پایان گفت: تولید تجهیزات پزشکی، تربیت پزشکان و نیروهای متخصص مجرب در حوزه بهداشت و درمان از دیگر خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

500 خانه بهداشت نیمه کاره کشور با حمایت خیرین حوزه سلامت تکمیل می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت، یکهزار و 200 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان هزینه شده که موجب کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم در درمان شده است.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: اجرای برنامه تحول نظام سلامت اگرچه بخش بزرگی از عقب افتادگی ها و مشکلات حوزه سلامت را برطرف کرده است، اما تا رسیدن به شاخصه های مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی اظهار داشت: فضاهای درمانی در استان مرکزی فرسوده است و ترمیم شرایط موجود نیز به کمک های خیران سلامت نیاز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: اجرای برنامه تحول نظام سلامت یک فرصت طلایی در کشور فراهم کرده و می بایستی از آن با کمک خیرین برای افزایش نیازهای حوزه بهداشت و درمان در استان استفاده کرد.

دکتر طاهراحمدی در پایان بیان کرد: وجود پنج هزار بیمار مبتلا به سرطان، یکهزار و 400 بیمار ام اس، 400 بیمار همودیالیزی، 400 بیمار پیوند کلیوی در استان در شرایطی است که امکانات بهداشتی و درمانی استان باید با کمک خیران سلامت برای خدمت رسانی بهینه و کیفی به آنان به بهترین شکل به روز شود.

500 خانه بهداشت نیمه کاره کشور با حمایت خیرین حوزه سلامت تکمیل می شود

سید مهدی ساداتی فرماندار خمین نیز در این همایش گفت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت، از بزرگترین خدمات دولت تدبیر و امید است که در افزایش سطح رضایت مندی مردم و ارتقا شاخصه های حوزه بهداشت و درمان نقش بسیار تعیین کننده ای داشته است.

سید مهدی ساداتی افزود: خیران سلامت شهرستان در حوزه بهداشت و درمان توانسته اند با مشارکت فعال خود در برخورداری مردم از خدمات بالای حوزه بهداشت و درمان همگام با دولت کار کنند.

وی اظهار داشت: برای رفع دغدغه مردم، از محل اعتبارات ماده 180 شهرستان، هزینه تکمیل بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) تامین می شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه خمین نیز در ادامه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم توانست با اجرای برنامه تحول نظام سلامت خدمتی ماندگار و بزرگ به مردم ارایه کند.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: در قرآن کریم به انفاق مال سفارش شده است که خیرین با انجام این امور خداپسندانه توانسته اند به تاکیدات کلام وحی و توصیه های ائمه معصومین(ع) عمل کنند.

گفتنی است در پایان این همایش از 16 نفر از خیران حوزه سلامت شهرستان خمین تجلیل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار