حضرت آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران:
به گزارش تابناک تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت سالروز تشکیل این قرارگاه تشکیل شده بود، با تبریک این مناسبت، گفتند: دفع ضرر از جمله مهمترین غرایض مشترک بین موجودات زنده است و در جنگ ها بیشتر متجلی می شود و هر دولت و ملت زنده ای که احساس خطر کند قطعا آماده خواهد شد و پیشگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 30 August 2015
ایشان افزودند: طبق متون دینی اگر این غریضه دفاع وجود نداشت و برخی ها که مورد تجاوز و ظلم قرار می گرفتند از خود دفاع نمی کردند معبدهای کلیمیان، مسیحیان و مساجد که محل عبادت مسلمانان است ویران می شد اما به خاطر وجود این غریضه از دین، جان و مال آن ها حفاظت و حراست می شود.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی گفتند: به فضل پروردگار در جمهوری اسلامی ایران این غریضه دفاع که منبعث از ایمان است بیشتر متجلی شده است. اگر این روحیه دفاعی در مسلمانان نبود در همان جنگ های اوایل اسلام شکست می خوردیم.

ایشان اضافه کردند: فقط در جنگ احد شکست خوردیم که به خاطر طمع برخی از مسلمانان و عدم توجه ب فرمان پیامبر اکرم(ص) بود که موجب شکست سپاه اسلام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: اغلب جنگ هایی که در زمان پیامبر(ص) صورت می گرفت جنبه دفاعی داشت به این معنی که ابتدا کفار بر علیه مسلمانان یورش می بردند و مسلمانان صرفا به دفاع از خود می پرداختند.

ایشان افزودند: چند صد هزار نفر از مردم مومن و انقلابی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می شدند و از بین آنان بیش از سیصد هزار شهید در راه حفظ و حراست از ارزش های اسلام و انقلاب تقدیم گردید.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با تقدیر از زحمات و فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی، گفتند: پدافند هوایی در طول جنگ تحمیلی افتخار های بزرگی آفریدند و موجب فخر اسلام و مسلمانان شدند و امروز که از چند سال از تاسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) می گذرد این قرارگاه پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

ایشان افزودند: دفاع طبق متون دینی امری بسیار ضروری است که باید در مقابل ظالم و متجاوز صورت گیرد چرا که همانطوری که ظلم قبیح است زیر بار ظلم رفتن هم قبیح است و این مساله مورد تاکید حضرت امام صادق(ع) است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزودند: اگر دفاع صورت نگیرد موجب جری تر شدن ظلم دشمنان اسلام خواهد شد که باید جلوی این مساله گرفته شود.

ایشان اضافه کردند: تاسیس پدافند هوایی به خاطر ضرورت دفاع از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران بود که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت و حکمت استقلال پدافند هوایی به خاطر اقتدار و غرور این قرارگاه و فعالیت بیشتر آن است.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان افزودند: در کنار تقویت تجهیزات نظامی تقویت بنیه اعتقادی سربازان بسیار مهم است چرا که آنچه در جنگ موجب برنده شدن لشگر می شود عبارت است از ایمان لشگریان آن ها که بسیار حائز اهمیت است.

ایشان تصریح کردند: اگر ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر همه دنیا و همه کفر پیرور گردید به خاطر ایمان فرماندهان و سربازان ایرانی بود که به فرماندهی ولی فقیه که امرش مثل امر امام زمان(عج) نافذ است، صورت گرفت.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کردند: امروز نیز دشمنان ما با اینکه مدام از گزینه نظامی سخن به میان می آورد و خودش هم می داند که گزافه گویی می کند، باید بداند که در صورت تهاجم نظامی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

ایشان افزودند: دشمن این را فهمیده است و لذا به سمت تهاجم فرهنگی و تهاجم اقتصادی روی آورده است لذا لازم است تا نیروهای مسلح ما ضمن آموزش نظامی، تحت تعلیم آموزش های دینی و فرهنگی نیز قرار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: برنام های قرآنی که در بین نیرو های مسلح ما برگزار می شود بسیار مهم و آموزنده است و باید ادمه پیدا کند تا لشگریان اسلام مجهز به معلومات قرآنی شوند چرا که درجات بهشتی طبق میزان معرفت به قرآن و اسلام داده خواهد شد.

ایشان افزودند: نماز جماعت باید در مراکز نظامی به صورت منظم برگزار شود، جلسات محفل با انس با قرآن، نهج البلاغه و احادیث معصومین(ع) و کلاس های آموزش احکام و احکامی که در خصوص مسایل نظامی است، تشکیل شود چرا که موجب شفا و رحمت است.

امام جمعه تبریز در خاتمه گفتند: دشمن می بیند که همانطوری که نیروهای مسلح ما در مسایل نظامی می درخشند در مسایل فرهنگی نیز در درجه بالایی قرار دارند و خود این عامل بازدارندگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :