کد خبر: ۸۵۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 17 May 2020

 

 
تابناک/رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات از اجرای طرح " ساماندهی کوچ و استقرار زنبورداران در منطقه لار" خبر داد و گفت: طبق این طرح، صدور مجوز استقرار صرفا با معرفی نامه جهاد کشاورزی به منابع طبیعی شهرستان امکان پذیر خواهد بود و و از ورود افراد بدون مجوز جلوگیری خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات، جلسه "ساماندهی و استقرار زنبورستان ها" با حضور مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و روسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، پارک ملی لار و پلور، امور عشایری، اتحادیه تعاونی زنبورداران استان تهران و مازندران و تعاونی های بخش لواسان و رودبار قصران  در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی شمیرانات برگزار شد.

 در این جلسه با تصویب اعضای جلسه، صدور مجوز استقرار صرفا با معرفی نامه جهاد کشاورزی به منابع طبیعی شهرستان امکان پذیر خواهد بود و پاسگاه محیط بانی محیط زیست در ایرا و پلور صرفا اجازه ورود زنبورداران دارای مجوز را خواهد داد و از ورود افراد بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد.
همچنین اتحادیه تعاونی زنبورداران استان مازندران در پلور و اتحادیه تعاونی استان  تهران در ایرا با استقرار کانکس و نیروی کمکی با محیط زیست در ورود و خروج زنبورداران همکاری خواهند داشت.
با تصویب اعضا ،جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، صدور مجوز استقرار صرفا با لیست تایید شده ارائه شده از اتحادیه تعاونی استان تهران و استان مازندران و با تاییدیه معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مازندران امکان پذیر خواهد بود و از معرفی زنبورداران به صورت انفرادی اجتناب خواهد شد.
کارگروه ساماندهی شهرستان در این جلسه موظف شد تا با نظارت دوره ای موارد تخلفات انجام شده را با صورتجلسه به دبیرخانه کارگروه در جهاد کشاورزی اعلام تا با افراد خاطی طبق قوانین و مقررات برخورد شود، اتحادیه ها و تعاونی های تهران و مازندران نیز مکلف شدند با بازنگری لیست سنوات گذشته از معرفی افراد خاطی خودداری کنند.
الزامی بودن نصب بنر ثبت مشخصات زنبور داران بر روی چادرهای محل استقرار، عدم استفاده از شکر در زنبورستان های منطقه لار، ممنوعیت هرگونه تفکیک کلنی و استفرار دادن در چند نقطه توسط زنبورداران و اجاره دادن مجوز به دیگران و کاهش یا افزایش تعداد برخلاف مجوز صادره در این جلسه به تصویب رسید.
براساس این گزارش، طرح ساماندهی زنبورستانها با مشخص شدن نقاط UTM با همکاری تعاونی زنبورداران لواسان و رودبارقصران اجرایی می شود و زمان صدور مجوز برای زنبورداران از پنجم الی دهم خردادماه خواهد بود. 
بازدید کارگروه شهرستانی از منطقه لار و تعیین زمان دقیق ورود زنبورداران و دامهای عشایر و شناسایی مناطق مستعد زنبورستانها در منطقه لار در راستای توسعه صنعت زنبورداری در سال جهش تولید و با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اتحادیه تعاونی زنبورداران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار