پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
پژمان صالحی‌فر مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از کمبود شدید خون در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 17 May 2020

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت :اهدای خون،اهدای زندگی است وخون مورد نیاز بیماران را نمی‌توان در هیچکدام از مغازه‌ها و کارخانه‌ها خریداری کرد، تنها راه آن حضور اهدا کنندگان به صورت مستمر است چرا که نیاز به خون همیشگی و مختص به زمان و مکان خاصی نیست.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه فرآورده‌های خونی عمر طولانی ندارند، افزود: ما نمی‌توانیم در یک بازه زمانی کوتاه ذخیره ۶ ماه تا یک سال را نگهداری کنیم، لذا نیاز به خون همیشگی استو در استان کرمانشاه ذخیره خونی تا چند روز بیشتر نداریم.

وی در ادامه افزود: موجودی همه گروه‌های خونی در بانک خون استان تا سه روز آینده تامین است، افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند به کمک نیازمندان به خون بیایند. امسال به نسبت سال‌های گذشته متاسفانه مراجعه اهداکنندگان در شب های قدر گذشته خیلی پایین‌تر از حد انتظار بود و حدود یک چهارم نسبت به سال گذشته بوده است که علت اصلی آن شیوع کرونا است ولی مردم نگران این موضوع نباشند و در مراکز خون گیری تمام نکات بهداشتی رعایت می شود.

 

صالحی‌فر ادامه داد: بیماران همچنان نیازمند اهدای خون هستند و این نیاز روز به روز بیشتر می‌شود، چرا که عمل‌های جراحی که در مراکز درمانی به خاطر شیوع بیماری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، بعد ماه مبارک رمصان با شدت بیشتری شروع خواهد شد.

 

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ساعت کاری مراکز خون‌گیری، افزود: اهدا کنندگان می‌توانند صبح‌ها ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و عصر‌ها ۱۶:۳۰ تا ۲۳ به این مراکز مراجعه کنند از سنین ۱۸ سال به بالا منعی برای اهدای خون با توجه به شرایط عمومی نداریم. و درمانگاه دیگری در میدان آزادی درمانگاه شهر هم شروع به کار کرده که شیفت کاری ان از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر که دسترسی مردم به این مرکز آسانتر است.

صالحی فر در ادامه بیان کرد: نه تنها کرمانشاه بلکه کل کشور در حال حاضر از لحاظ بانک خونی وضعیت خوبی ندارند و مردم باید در این راه خیر همراه شوند و بیشتر به مراکز خون گیری مراجعه کنند به این منظور پویش «شکرانه سلامت» در خصوص بیماران کرونایی بهبود یافته از کرونا به راه افتاده که افراد پس از گذشت یک ماه از زمان بهبودی می‌توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده تا از پلاسمای این افراد در درمان بیماران استفاده شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار