افزیش نگران کننده آمار مبتلایان در استان ایلام بخصوص برخی شهرستان ها ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی وحضور آگاهانه افراد مبتلا به این ویروس درسطح شهر است .چرا که در موردی که در شهرستان دهلران مشاهده شده است، شخص مبتلا از قرنطینه خارج شده وبرای خرید مایحتاج به یکی از فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده است .
کد خبر: ۸۴۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 10 May 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور::گسترش وهمه‌گیری کرونا ویروس در سطح جهان سبب شد که دولت هااقداماتی در راستای پیشگیری وکنترل این بیماری در دستور کار قرار دهند تا بتوانند آمار مبتلایان به این ویروس را به حداقل برسانند .

در این راستا در کشور ما هم اقداماتی صورت گرفت، هرچند شرایط تحریمی حاکم برکشور باعث شد تامشکلاتی در حوزه اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز بهداشتی پیدار شود ولی ایثار واز خودگذشتگی کادردرمان نشان داد که سربازان سلامت وطن با دست خالی واراده پولادین خود به مقابله با این ویروس پرداختند که این  بیانگر توان وتکیه بر دانش داخلی است. چرا که ساخت کیت تشخیص این ویروس در شرایطی ده دست فرزندان این کشور ساخته شد که تامین این کیت در شرایط همه گیری این ویروس  از دیگر کشور آن هم در سایه تحریم بسیار سخت ودشوار بود

حال با گذشت بیش از چندین ماه از این ویروس شاهد آن هستیم آمار مرگ ومیر تا حدودی در همه کشور ها به حداقل رسیده  ولی آمار مبتلایان  همچنان در نوسان است که این امر نیازمند مشارکت همگانی ورعایت بهداشت فردی وپروتکل ها می باشد .

در استان ایلام نیز اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با بیماری کرونا صورت گرفت به طوری که برای چند هفته آمار مبتلایان به حداقل رسید ووضعیت برخی از شهرستانها نیز سفید اعلام شد .

 اما گویا سفید اعلام کردن برخی شهرستانهای سبب شد که شهروندان بدون توجه به وجود این ویروس در سطح جامعه با کنار گذاشتن مسائل بهداشتی زنگ خطر افزیش مبتلایان را در استان به صدا در آورند. چرا که درست بعد از اعلام وضعیت سفید در برخی شهر های استان شاهد افزایش آمار مبتلایان در این شهرستانها هستیم .لذامسئولان باید تدبیر و اطلاع رسانی دقیق و هشدار های لازم به شهروندان ، گند زایی سطح شهر ورستا ها و... در دستور کار خود داشته باشند.

 متاسفانه آنچه که نگران کننده است چرخش بیماران کرونایی در سطح شهر ومکان های عمومی وفروشگاه هاست  که باید مسئولان در این راستا چاره اندیشی کنند وبا تمهیدات لازم بهداشتی وآموش های لازم ،افرد مبتلا به این ویروس که باید در قرنطینه باشند زمینه ای برای جلوگیری از گسترش وانتقال این بمیاری توسط افراد ناقل که شناسایی شده اند در دستور کار خود داشته باشند. هرچند باید اعضای خانواده وشخص مبتلا به این ویروس در مقابل افراد جامعه احساس مسئولیت کند واز منزل خارج نشود.

 افزیش نگران کننده آمار مبتلایان در استان ایلام بخصوص برخی شهرستان ها ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی وحضور آگاهانه افراد مبتلا به این ویروس درسطح شهر است .چرا که در موردی که در شهرستان دهلران مشاهده شده است، شخص مبتلا از قرنطینه خارج شده وبرای خرید مایحتاج به یکی از فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده است .

شکستن قرنطینه و حضور این شخص ویا اشخاص مبتلابه این ویروس می تواند زنگ خطری باشد برای دیگر شهروندان دهلرانی ،هرچند بعد از پیگیری لازم از طریق یکی از دوستان رسانه ای موضوع در دستور کار مسئولان شبکه بهداشت قرار گرفت. اما به راستی وظیفه خود آن شخص وخانواده آن با وجود  اطلاع کامل از ابتلای به ویروس در مقابل افراد جامعه چیست ؟ چرا باید افراد مبتلا وخانواده آنها بدون توجه به سلامت عمومی جامعه که خود تهدید علیه سلامت است از قرنطینه خانگی خارج شود .

 باتوجه به حساسیت موضوع وافزیش افراد مبتلا به این ویروس امید است دادستانی ومسئولان شبکه بهداشت با افراد وخانواده هایی که دانسته سلامت عمومی جامعه را در سایه بی اهمیتی خود تهید می کنند برابر قانون به عنوان تهدید علیه سلامت جامعه برخود قانونی کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار