پس از 12 سال
با تلاش متخصصان ودانشمندان مرکز باروری و ناباروی اصفهان نخستین نوزاد دَبِل فریز پس از 12 سال در بیمارستان مهرگان اصفهان به دنیا آمد.
کد خبر: ۸۴۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 02 May 2020

پزشک معالج این بیمار و عضو مرکز ناباروری اصفهان گفت: مادر 42 ساله این نوزاد12 سال پیش  به این مرکز مراجعه و به امید مادرشدن جنین های خود را فریز کرد.

اسدالله کلانتری گفت: مرحله نخست در سال 97 سه جنین منجمد شده که از کیفیت خوبی برخوردار بود، از حالت انجماد خارج شدند و دو جنین آن به مادر  انتقال داده شد درحالیکه منجر به باروری نشد.

وی افزود: پس از آن جنینی دیگر پس از سه روز نگهداری در محیط آزمایشگاه با روش های علمی به مرحله پر سلولی( بلاستوسیست ) رسید و مجدد فریز شد تا بتواند فرصت جدیدی برای حاملگی بعدی باشد.

این پزشک معالج این مرکز بارورد و ناباروری گفت: مرداد پارسال هم مجدد بیمار به مرکز مراجعه و برای آماده سازی رحم دارو تجویز شد و شهریور  سومین جنین دبل فریز به بیمار منتقل شد که  امروز  تولد این نوزاد پسر به ثمر نشست  و  مادر پس 12 سال انتظار فرزند پسر خود را در آغوش کشید.

مرکز باروری وناباروی اصفهان روزانه به بیش از 500 بیمار خدمات درمانی ارائه می کند وجزء5 مرکز برتر کشور است.

ارمغان تلاش متخصصان کشورمان آنست که امروز از هر ده زوج نابارور 7 زوج بچه دار می شوند ودیگر کمتر زوج هم وطنی را می توان پیداکرد که برای پدر یا مادر شدن آرزو به دل بماند.

پیش از این تولد نوزاد با بیش از  14 سال فریز در کارنامه درخشان این مرکز باروری و ناباروری اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار