وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسکن اجتماعی با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه در بافت فرسوده استانها اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 27 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید به انعقاد تفاهم نامه های لازم برای اجرای این طرح تصریح کرد: در نظر داریم مسکن اجتماعی را با هدف حمایت اقشار کمتر برخوردار در کشور اجرا کنیم.

وی با تاکید به انجام مطالعات لازم و توجه به تجربیات مسکن مهر در راستای اجرای بهینه این طرح اضافه کرد: علاوه بر این به منظور مبارزه با فقر و سوتغذیه ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش دریافت سبد غذایی هدفمند قرار گرفته اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت پوشش بیمه روستاییان و عشایر تاکید کرد و بیان داشت: باید از نظر فرهنگی امنیت لازم برای روستاییان تامین شود و در این راستا پوشش بیمه روستاییان با هدف کاهش مهاجرت از روستا و حمایت روستایی به جد دنبال می شود.

ربیعی توسعه و رشد منهای عدالت را غیر قابل قبول دانست و متذکر شد: دولت تدبیر و امید به رشد همراه با عدالت تاکید دارد و در این راستا حمایت از گروه هایی که فرصت های نابرابر اجتماعی دارند به جد مورد تاکید است.

وی تشکیل شورای عالی رفاه را در راستای تحقق این سیاست دانست و افزود: اولین فعالیت این شورا پوشش بیمه ایرانیان بود و در حال حاضر ۳۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه و مابقی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر پوشش بیمه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در شورای عالی رفاه مطرح شده و بعد از بررسی های لازم ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تخصیل شناسایی شدند.

ربیعی با بیان اینکه ترک تحصیل به ویژه در مقاطع دبیرستان و راهنمایی رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است، متذکر شد: برای تداوم تحصیل این دانش آموزان در سال جاری برنامه هایی پیش بینی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار