با شیوع کرونا ویروس در کشور و افزایش افراد مبتلا به کووید-۱۹ طرح فاصله­‌گذاری اجتماعی مطرح شد که تلاش تک‌­تک ما به عنوان عضوی از جامعه برای اجرای این طرح ضروری است، اقدامات ما نه تنها روی خودمان، بلکه بر روی عزیزانمان و نیز آسیب پذیرترین افراد جامعه اثرگذار است و اجرایی شدن این طرح به صورت مناسب در سطح شهرها در لحظه می­‌تواند زندگی افراد زیادی را نجات دهد.
کد خبر: ۸۳۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 16 April 2020

فاصله‌­گذاری اجتماعی‌ شامل اقداماتی است که منجر به محدود شدن تعداد ارتباطات نزدیک با افراد دیگر می­‌شود. این امر در محدود کردن شیوع کووید-۱۹ در جامعه موثر است.

بنابراین جهت رعایت سلامت همگانی جامعه، خود و خانواده‌مان ملزم به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی هستیم، در این راستا استان مازندران نیز در تمامی شهرهای خود اقدام به اجرای این طرح کرده که طی این گزارش از وضعیت حال حاضر مازندران آگاه می‌شویم.

پلمب ۲۰۰ واحد صنفی متخلف در تنکابن

فرماندار تنکابن از پلمب ۲۰۰ واحد صنفی متخلف در دوران طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تشدید کنترل‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

سیدامیر حسینی جو در گفت‌وگو با ایسنا این اقدام را در جهت رعایت سلامت همگانی جامعه دانست و خطاب به صاحبان مشاغل و صنوف تصریح کرد: آن دسته از واحدهای صنفی که بدون توجه به دستورالعمل ها اقدام به بازگشایی غیرمجاز مشاغل خود کنند توسط بازرسان اتاق اصناف شناسایی شده و با اخذ نظر قضایی دستور جریمه و پلمپ برای آنان صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشاغل پر ریسک کماکان با محدودیت بازگشایی مواجه بوده و این تصمیمات مطابق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا اجرا می شود خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم تعطیلی اکثر واحدهای صنفی در مرکز شهر تنکابن با ترافیک و تردد غیرضروری خودروها مواجهیم.

حسینی‎جو از عدم امکان تعطیلی طولانی مدت درحوزه اقتصادی سخن گفت و تاکید کرد: این موضوع حتی برای کشورهای پیشرفته نیز ممکن نیست بنابراین با شروع فعالیت مشاغل کم ریسک از ۲۳ فروردین ماه، تشدید فاصله گذاری اجتماعی باید در دستورکار قرار گیرد در غیر این صورت با چالش جدی روبرو خواهیم شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن در عین حال از کاهش نرخ بستری بیماران و کاهش ورودی به بیمارستان خبر داد و گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت تردد و سخت گیری‌های قانونی میزان بستری در بیمارستان شهید رجایی تنکابن کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرد اما میزان قرنطینه خانگی افراد مبتلا در سطح شهرستان قابل توجه است که این افراد با نظر کادر درمانی شبکه بهداشت و دریافت دارو در منازل شخصی مراحل درمان را طی می کنند.

وی از اجرای گسترده طرح غربالگری در شهرستان با مشارکت ادارات از جمله آموزش و پرورش و شبکه بهداشت سخن گفت و با بیان اینکه افراد مشکوک به ویروس کرونا در این طرح با نظارت کادر شبکه درمانی قرنطینه خانگی شدند افزود: نیازهای بیمارستان شهید رجایی تنکابن نیز با دستور استاندار و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تامین شده و این همراهی تداوم دارد.

حسینی‌جو با اشاره به مرکز نقاهتگاهی شهرستان مستقر در مجموعه فرهنگی حبیب بن مظاهر تنکابن اظهار کرد: این مکان با ظرفیت نهایی ۱۳۰ تخت برای دوره پیک شیوع بیماری مهیا شده است که در حال حاضر ۳۰ تخت آن با امکانات اولیه نظیر کپسول اکسیژن تجهیز شده و داوطلبان هلال احمر با آموزش های لازم در محل مستقر هستند که خوشبختانه تاکنون این مکان مورد استفاده قرار نگرفته است.

تعطیلی مدارس تا پایان اردیبهشت در تنکابن

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تنکابن از تعطیلی مدارس تا پایان اردیبهشت خبر داد و با تشکر از مشارکت خیرین و تلاش شبانه روزی کادر بهداشتی درمانی تنکابن تاکید کرد: با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه، به صورت روزانه شرایط و وضعیت شهرستان مورد پایش و رصد قرار گرفته و در صورت افزایش آمار مبتلایان تصمیمات سخت گیرانه‌تری با مجوز استاندار اتخاذ خواهد شد.

مبادی ورودی به رامسر هم‌چنان تحت کنترل

فرماندار رامسر از کنترل مستمر مبادی ورودی شهرستان خبر داد و تاکید کرد: کماکان ورودی به رامسر از سمت غرب یعنی استان گیلان و نیز از سمت شرق و شهرستان تنکابن با مشارکت فرمانداری، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی تحت کنترل و نظارت شبنه روزی قرار دارد.

محمد آزاد در گفت‌وگو با ایسنا از بهبود شرایط بیاری کرونا در شهرستان رامسر سخن گفت و یادآور شد: هر چند شرایط تا حدودی کنترل و مهار شده اما به این معنا نیست که مشکلات را پشت سر گذاشتیم بنابراین لازم است هم‎چنان این حساسیت و مراقبت ادامه پیدا کند و این امر محقق نمی شود مگر با مشارکت مردم و همکاری آنان که انتظار داریم این همراهی تداوم داشته باشد.

وی از عملکرد اصناف شهرستان مطابق با دستورالعمل های اجرایی ستاد ملی مقابله با کرونا سخن گفت و افزود: ما تابع سیاست های استانی و ملی در این راستا هستیم و تمهیدات مورد نظر مطابق مصوبات اجرا می شود مضاف بر اینکه ضدعفونی اماکن و ابنیه و محیط شهری و روستایی به شکل مستمر انجام می گیرد.

آزاد با بیان اینکه خوشبختانه مراکز درمانی و بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر کمبودی از لحاظ امکانات و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا ندارند خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم و خیرین و حمایت های دولت تا این مرحله کمبود خاصی وجود نداشته است و امیدواریم با همراهی و همدلی و مشارکت عمومی مردم روند کاهشی ادامه پیدا کند.

عملکرد دو شهر برای ارای طرح فاصله‌گذاری مناسب است

سیدرحیم بخشی بازرس ویژه استاندار مازندران در نوشهر و چالوس در گفت وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد مناسب دو شهرستان نوشهر و چالوس در مقابله با کرونا اظهار کرد: از روز ۹ فرودین ماه که به منظور اجرای اقدامات ستاد مبارزه با کرونای مازندران از سوی استاندار به عنوان بازرس نوشهر و چالوس منصوب شدم اقدامات و بازدیدهای زیادی انجام شد.

وی با بیان اینکه دو شهرستان نوشهر و چالوس به خاطر فاصله کمی که دارند یک واحد و یک کلان شهر محسوب می‌شوند، افزود: طی بازدیدهای میدانی که از بیمارستان‌ها ، ایستگاه‌های بازرسی، جاده کندوان و سایر نقاط انجام شد نشان می‌دهد عملکر دو شهرستان جهت مبارزه با کرونا مناسب بوده است.

بازرس ویژه استاندار مازندران در نوشهر و چالوس با اشاره به پاکسازی، گندزدایی ضد عفونی معابر و کوچه‌ها توسط شهرداری ها و نیروهای سپاه گفت: از زمان اجرای طرح تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها بسته و جلوی تجمع و حضور مردم گرفته شد.

بخشی در ادامه با اشاره به اعمال قانون نیروی انتظامی و پلیس راهور در اجرای فاصله اجتماعی و جریمه رانندگان خاطی ادامه داد: در حال حاضر مواد ضد عفونی و ماسک در داروخانه ها توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم خودشان با رعایت کردن طرح فاصله و عدم رفت و آمد به منازل یکدیگر موجب کاهش تعداد مبتلایان شدند، تصریح کرد: این روند باید ادامه یابد تا شاهد از بین رفتن کامل ویروس باشیم.

بازرس ویژه استاندار مازندران در نوشهر و چالوس با اشاره به نقش پررنگ کادر درمان و رسانه‌ها در اطلاع رسانی درست، افزود: نیروهای انتظامی، سپاه، فرمانداری، شهرداری و دهیاران خوب عمل کردند.

بخشی به روند نزولی مبتلایان به بیماری کرونا در دو شهرستان اشاره کرد و گفت: این فاصله‌ها و بسته بودن واحدهای صنفی غیر ضروری به صورت هوشمندانه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن نقاهتگاه چالوس خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ۱۰۶ واحد صنفی و ۷ خانه مسافر در نوشهر پلمب شد.

بازرس ویژه استاندار مازندران در نوشهر و چالوس با بیان اینکه در مجموع ۸۰ واحد صنفی متخلف نیز در چالوس پلمب شد، اظهار کرد: در مهمانسرای مالک اشتر واقع در رادیو دریا چالوس ۵۰ تخت و در دانشکده علوم و فنون سپاه چالوس نیز ۱۵۰ تخت به منظور نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا آماده و مورد بازدید قرار گرفت.

کمک ۸ میلیارد ریالی خیرین به بخش درمان شهرستان نور

علی شادمان فرماندار شهرستان نور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خیرین شهرستان نور ۸ میلیارد ریال در تهیه تجهیزات و امکانات کادر درمان کمک کردند.

وی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی ( ره) شهرستان نور در حال حاضر به شرایط ثابت و خوبی رسیده و مراحل اوج بیماری به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است.

فرماندار نور تصریح کرد: ارمغان چنین شرایط ثابت را مدیون تلاش های تیم درمان پزشکان، پرستاران و همیاری و همکاری بسیار خوب مردم در رعایت کردن فاصله اجتماعی و زحمات نیروهای امنیتی و انتظامی در بخش قرنطینه و همچنین دهیاری و شوراهای اسلامی و پایگاه های مقاومت بوده است.

تحویل ۳۰۰۰ دست لباس محافظ به کادر درمان

شادمان خاطرنشان کرد: روز گذشته ۳۰۰۰ دست لباس محافظ توسط خیر تحویل بیمارستان امام خمینی( ره) نور داده شد.

وی از کمک ۸ میلیارد ریالی خیرین در شهرستان نور از نظر تجهیزات و امکانات به کادر درمان خبر داد و تاکید کرد: نیازهای اولیه و ضروری بیمارستان مانند لباس محافظ و ماسک و دستکش به اندازه نیاز تا پایان اردیبهشت ماه مهیا شده و از این نظر کمبودی وجود ندارد.

فرماندار نور در خصوص اصناف دائر و تعطیل این شهرستان گفت: اصنافی چون مواد غذایی، دارویی و مجموعه هایی که تامین کننده نیاز اولیه مردم باشد بر اساس چارچوب و رعایت شرایط باز هستند و خوشبختانه در این قسمت هم بازاریان و هم نیروی انتظامی و مرکز بهداشت در رعایت مقررات همکاری بسیار خوبی شد.

اجرای خطوط فاصله در نانوایی‌های

شادمان افزود: تعیین خطوط فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی ها هم از دیگر اقدامات بود تا شرایط جلوگیری از ویروس کرونا در این حوزه هم رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح فاصله گذاری اجتماعی تدوین برنامه ها از قبل صورت گرفته است، یادآور شد: مهمترین موضوع در طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرای آن است که با تشکیل جلسات تلاش در غنی تر و عملی تر شدن آن را داریم.

فرماندار نور با بیان اینکه همکاری همه جانبه مردم و کمک خیرین باعث شرایط مطلوب در این شهرستان شده‌است، گفت: اما اگر فاصله اجتماعی ،رعایت بهداشت و در خانه ماندن جدی گرفته نشود خطر هر لحظه پیش روی ما است بنابراین باید رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی جدی گرفته شود.

گزارش از: خبرنگاران ایسنا، منطقه مازندران

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار