پس از پایان مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و آغاز فاصله‌گذاری هوشمند، از امروز (۲۳ فروردین) اصناف کم‌خطر فعالیت خود را آغاز کردند و همزمان با سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی نیز در کرمانشاه بعد از چندین روز تعطیلی کرکره‌های خود را بالا کشیدند.
کد خبر: ۸۳۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 11 April 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، از آغاز فعالیت حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از ۴۰ هزار واحد صنفی شهر کرمانشاه از امروز (۲۳ فروردین) همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: تنها اصنافی که کم‌خطر هستند و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا مشکلی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد، امروز (شنبه) کار خود را شروع کردند و سایر مراکز پرخطر مانند رستوران‌ها، پاساژها، بازار‌های مسقف و... همچنان بسته هستند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی به دنبال بازگشایی تعدادی از آن‌ها یاد کرد و افزود: واحد‌هایی که جزو دسته پرریسک باشند و مغازه خود را باز کنند پلمب خواهند شد، کما اینکه امروز شاهد باز شدن برخی از این واحد‌ها بودیم که حتما برخورد لازم با آن‌ها صورت می‌گیرد.

بیات با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری هوشمند باید در تمام نقاط یکسان باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی شهرک‌های کرمانشاه از جمله دولت‌آباد، مسکن و ... برخی از مغازه‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و بدون توجه به دستورالعمل‌ها در این ایام به فعالیت مشغول هستند.

وی معتقد است، این شیوه فعالیت باعث نارضایتی سایر بازاریان قانونمند شده که علی رغم مشکلات مالی متعدد در این ایام برای جلوگیری از گسترش بیماری، مغازه خود را باز نکردند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از طرح این موضوع با مسئولین ارشد اقتصادی استان و پیگیری برای رفع این مشکلات خبر داد.

بیات درباره وضعیت بازار پس از بازگشایی واحد‌های صنفی نیز تاکید کرد: بازار به شدت خلوت است و بسیاری از مردم هنوز به دلیل رعایت مسائل بهداشتی از خانه خارج نمی‌شوند و از همین رو اکثر مغازه‌ها مشتری زیادی ندارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار