مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت که آتش‌سوزی بخشی از مناطق جنگلی در ارتفاعات شهرستان کلاردشت مهار شد.
کد خبر: ۸۳۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 13 March 2020

آتش سوزی بخشی از جنگل های منطقه "گردوک" در ارتفاعات شهرستان کلاردشت در غرب مازندران از عصر روز گذشته آغاز شده بود.

عبدالرضا سنگاری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که این آتش سوزی که از عصر گذشته در عمق جنگل های کلاردشت روی داد که با اعزام نیروهای امدادی از شب گذشته به منطقه کاملا مهار شد.

وی افزود : هم اکنون نیروهای منابع طبیعی، حفاظتی و نظارتی در محل آتش سوزی حاضر هستند و در حال خاموش کردن بقایای این آتش سوزی در میان صخره ها و دره ها می باشند تا از شعله ور شدن مجدد آنان جلوگیری شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت‌: این آتش که در ارتفاعات و منطقه صعب العبور جنگل های کلاردشت رخ داد باعث کندی حرکت نیروها و همچنین اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد.

سنگاری در خصوص میزان خسارات این آتش سوزی هم گفت : با توجه به این اینکه ارتباط مخابراتی با نیروهای مستقر در این مکان برقرار نیست میزان دقیق اتش سوزی هنوز معلوم نیست و به محض مشخص شدن میزان آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

شهرستان کلاردشت دارای ٢۴ هزار هکتار عرصه جنگلی است.

شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت با برخورداری از ۱۹ روستا و دستکم ۱۷ هزار نفر جمعیت ثابت و ۵۰ هزار نفر جمعیت متغیر در غرب مازندران واقع است.

استان مازندران کمتر از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که حدود ۴۵ درصد ان معادل یک میلیون و ۱۰۷هزار هکتار ان جنگل است . این جنگلها از درختان پهن برگ تشکیل شده و گونه های مهم ان عبارت از بلند مازو، ممرز، آزاد ، افرا، نارون (ملج و اوجا)، زبان گنجشک، راش، نمدار و انجیلی می باشند. ضمنا مهمترین گونه های حفاظتی آن شامل شمشاد، سفید پلت و سرخدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار