آخرین خبر از انتخابات مجلس استان تهران| فرایند اخذ رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره پنجمین مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان تهران آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 21 February 2020

آخرین اخبار از انتخابات استان تهران| حدود 500 هزار نفر تا ساعت 11:15 رأی دادند/ حضور گسترده پایتخت‌نشینان پای صندوق‌های رای+ تصاویر

به گزارش «تابناک تهران»؛ همزمان با باز شدن درب شعبه‌های اخذ رأی در سراسر کشور، مردم ولایت‌مدار شهرستان‌های استان تهران با حضور در این مراکز برای تعیین سرنوشت خود حضور یافتند تا آرای خود را به صندوق‌های اخذ رأی بیاندازند.

9 میلیون و 644 هزار و 981 نفر واجدین شرایط رأی دادن در استان تهران در حالی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند که باید از بین 1361 کاندیدای انتخاباتی 35 نفر را در راهی بهارستان کنند، همچنین تعداد کرسی‌های مجلس خبرگان رهبری در استان تهران 16 کرسی است که 3 کرسی آن خالی مانده و 14 نامزد برای کسب این کرسی در قالب نخستین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری  با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در همین راستا 6 هزار و 689 شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده و بیش از 180 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نماینده فرماندار و غیره  برای برگزاری انتخابات استان تهران مشارکت دارند، همچنین بیش از 5 هزار و 500 نفر بازرس و سربازرس و 92 نفر به عنوان ناظر وزارت کشور نیز در انتخابات این استان فعال هستند.

انتخابات مجلس 11 ,

استاندار تهران: حدود 500 هزار نفر تا ساعت 11:15 در استان تهران رأی دادند

انوشیروان محسنی بندپی امروز در حاشیه حضور در شعبه اخذ رأی پایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: با تدابیری که از مدت‌ها قبل اتخاذ شده بود امروز شاهد برگزاری انتخابات امنیت کامل هستیم.

‌وی با اشاره به اینکه تاکنون 500 هزار نفر در انتخابات استان تهران حضور پیدا کردند خاطرنشان کرد: با استقبال مردم تا پایان مدت رأی‌گیری مشارکت بالایی در انتخابات استان تهران رقم خواهد خورد.

قالیباف رأی خود را در مسجد خاتم الانبیا واوان به صندوق انداخت

محمدباقر قالیباف در نخستین ساعت آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) واوان در شهرستان اسلامشهر رأی خود را در صندوق انداخت.

انتخابات مجلس 11 ,

بیش از 9 میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند

انوشیروان محسنی بندپی‌ با اشاره به آغاز انتخابات در استان تهران تصریح کرد: در مجموع 35 کرسی نمایندگی در استان وجود دارد که 30 نماینده برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، یک نماینده، در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، یک نماینده برای حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، یک نماینده در حوزه رباط کریم و بهارستان، یک نماینده در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا و یک نماینده در حوزه انتخابیه پاکدشت خواهیم داشت.

محسنی بندپی همچنین ادامه داد: اقلیت‌های دینی نیز 5 نماینده دارند که چهار نماینده آن‌ها در تهران تعیین می‌شود که شامل کلیمیان، مسیحیان، ارامنه شمال، زرتشتیان و آشوری‌ها می‌باشند.

‌وی اظهار داشت: 6 هزار و 228 شعبه ثابت و 461 شعبه سیار در استان تهران داریم که تا ساعت 8 و 58 دقیقه بیش از 100 هزار نفر رای خود را وارد صندوق های اخذ رای کردند.

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 92 درصد شعبات از ابتدا وارد اخذ رای شدند افزود: درصد کمی از شعبات مشکل فناوری اطلاعات داشتند که در حال بررسی و رفع آن هستیم و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده انتخابات در سلامت و شفافیت و سرعت و دقت برگزار می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: بیش از 9 میلیون و 600 هزار نفر واجدین شرایط رای دادن در استان تهران هستند که در این میان 200  هزار و 198 نفر رای اولی هستند.

وی ادامه داد: 21 میلیون و 600 هزار تعرفه برای انتخابات توزیع شده است و 1360 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این میان هزار و 264 نفر در تهران بزرگ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

‌‌انتهای پیام/220/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار