مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:
باید تخت‌های استان به ۲۰ هزار تخت افزایش یابد و در حال حاضر ۳۹ هتل از یک الی پنج ستاره جمعاً به مبلغ ۴۵۷ میلیارد تومان در حال ساخت است که راه‌اندازی این مراکز حدود ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌کند و پنج هزار تخت بر تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 24 August 2015
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: در هفته دولت مجتمع زیتون و سه تا هتل در سطح استان به بهره برداری می رسد که از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی است.

وی افزود: سه میلیارد و 400 میلیون تومان برای بهره‌برداری این تعداد پروژه سرمایه گذاری شده است.

رضایی در ادامه به اعتبارات میراث فرهنگی طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات عمرانی این نهاد در سال ۹۲ میزان ۲۳۵ میلیون تومان بود که این رقم در سال ۹۳ با افزایش ۱۰۰ درصدی به رقم ۵۶۵ میلیون تومان افزایش داشت.

وی تصریح کرد: طی سال 92 طرح‌های حوزه میراث فرهنگی از جمله کاروانسرای طینوج، کاروانسرای دیرگچین، مدرسه جهانگیرخان، مقابر گنبد سبز، مسجد اعظم، خانه ملاصدرا، محوطه تاریخی قلی درویش، خانه‌های تاریخی رهبری، وفایی، شاکری، زند و یزدان‌پناه، مطالعات باستانی در تپه صرم و قلی درویش، مرمت بازار بزرگ، گذرخان مرمت و احیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: در حوزه گردشگری نیز نسبت به تامین توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله کاروانسرای دیرگچین، کمینگ هایی در روستای وشنوه و شهر قم و سایر طرح ها به منظور معرفی آثار تاریخی اقدام کرده ایم، همچنین در بحث صنایع دستی 80 میلیون تومان برای آموزش و راه اندازی مراکز آموزشی در بخش مرکزی و کهک صورت گرفته است.

وی به فعالیت‌های بخش گردشگری این استان نیز اشاره و بابیان اینکه اولویت استان قم گردشگری زیارتی است، گفت: در حال حاضر ۹ هزار تخت، ۱۰۴ هتل، هتل کاشانه و مسافرخانه، ۱۵۰ خانه مسافر مجوز دار و ۱۱۰ مجتمع گردشگری، تفریحی و توریستی و ۵۶ آژانس مسافرتی در استان قم فعالیت دارند.

رضایی با تأکید بر اینکه نیاز استان بیش از این مقدار است، گفت: باید تخت‌های استان به ۲۰ هزار تخت افزایش یابد و در حال حاضر ۳۹ هتل از یک الی پنج ستاره جمعاً به مبلغ ۴۵۷ میلیارد تومان در حال ساخت است که راه‌اندازی این مراکز حدود ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌کند و پنج هزار تخت بر تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

وی به افتتاح پروژه‌های این اداره در هفته دولت اشاره و گفت: جمعاً ۱۵ پروژه با اعتبار سه میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که یک مجتمع بین‌راهی و سه هتل ازجمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به تورهای گردشگری در این استان گفت: جاذبه‌های استان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران سایر آثار تاریخی را مورد تاثیر قرار داده‌اند. باید بخش خصوصی وارد شود و زایران و مسافران را به دیدن آثار تاریخی برده و این آثار را معرفی کنند چرا که در استان قم 350 اثر تاریخی ثبتی و بسیاری از آثار تاریخی کم نظیر وجود دارد.

این مسئول افزود: 56 آژانس مسافرتی استان در بحث تورهای قم گردی و گردشگری کم کارند و در حوزه معرفی آثار تاریخی اقدام نکرده‌اند از این‌رو باید برای بازدید آثار برنامه ریزی کنند چراکه این اقدام برای اقتصاد استان سود آور است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هتلدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
در شرایط فعلی برای بهبود وضعیت خدمات دهی نیازمند تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت هستیم اما واقعیت این است که اخذ این تسهیلات با توجه به سخت‌گیری‌های بانک‌ها واقعا امکان ندارد.
مسولان برای این کارشکنی ها تدبیری بیاندیشند
محمد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
کمبود هتل ها و اماکن اقامتی بماند همین تعداد مراکز اقامتی هم بعضا از سرویس‌دهی مناسبی برخوردار نیستند. واقعا برای قم خجالت آوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار