-تمبر یادبود استاد حسین محجوبی طراح و معمار بوستان ساعی تهران به پاس نیم قرن فعالیت هنری وی در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.
کد خبر: ۸۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 25 August 2015
احمد مسجدجامعی، مجید ملانوروزی، امیر عبدالحسینی، اسمعیل فلاح خیر، غلامحسین امیرخانی، علی اکبر صادقی، علی شیرازی، مجید مهرگان، فرزاد موتمن، نصرالله افجه ای، خسرو سینایی، گیزلا سینایی، هادی سیف، پروانه سپهری(خواهر سهراب سپهری) در این برنامه حضور خواهند داشت.
استاد حسین محجوبی نقاش و معمار زبردست سال 1309 در شهر لاهیجان متولد شد. وی پس از اتمام تحصیل در دبیرستان البرز و اخذ مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و نشان درجه یک هنر در سال 1335 به همراه دوتن از دوستان معمار خود، شرکت مهندسین مشاور نماک را تاسیس کرد.
وی بیش از 12 سال ریاست دفتر فنی سازمان پارک های شهرداری تهران را برعهده داشته است. 
همچنین طراحی و اجرای پارک ساعی تهران (سال1351-1342)، بازسازی و مرمت بوستان های ملت، جمشیدیه، نیاوران، لاله در تهران، پروژه های طراحی و اجرای فضای سبز مجموعه استادیوم آزادی، فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی برخی از فعالیت های تخصصی محجوبی در حوزه معماری و شهری است.
این استاد نقاشی با بیش از نیم قرن مطالعه و تحقیق در سیر تحول هنرهای تجسمی ایران و جهان تاکنون در 56 نمایشگاه انفرادی و بیش از 60 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و موفق به دریافت جوایز متعددی از مقامات کشورهای پادشاه نپال، شهردار مسکو، موزه ژرژپمپیدو شده است.
همچنین محجوبی سال 1380 نگارخانه آشیان نقش و مهر را برای ایجاد فضای مناسب برای معرفی جوانان هنرمند ایران به دوستداران هنر و فرهنگ ایران و سایر کشورهای دنیا، تاسیس کرد.
براساس این گزارش، همزمان با آیین بزرگداشت استاد حسین محجوبی نمایشگاهی با عنوان مروری بر آثار استاد محجوبی با نمایش 30 اثر نقاشی این استاد افتتاح می شود.
این نمایشگاه تا 16 شهریورماه ساعت 14 تا 19 در گالری شماره یک فرهنگسرای ارسباران میزبان علاقه مندان است.
آیین بزرگداشت استاد حسین محجوبی و رونمایی از تمبر یادبود وی ششم شهریورماه ساعت 17در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار