مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۸۰۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 28 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی  اظهار داشت: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد مواد شیمیایی و کربنات کلسیم بوده است.

به گفته وی، در این مدت تعداد یک هزار و ۹۲ مورد آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب در راستای حفظ بازارهای جهانی از مهمترین اهداف طرح صدور گواهینامه استاندارد در استان به شمار می رود.

همتی با اشاره به قوانین موجود در خصوص کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی از سوی ادارات استاندارد ادامه داد: بر اساس این قوانین تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات و صادرات می شوند، باید پیش از ورود به کشور یا خروج از آن تاییدیه های استاندارد را دریافت کنند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا تاکید کرد و گفت: نقشه راه سازمان ملی استاندارد ایران برای ادامه مسیر فعالیت‌های این سازمان که ارتقا سطح کیفیت، سلامت و ایمنی جامعه بوده، برای همه دستگاه‌های مرتبط ترسیم شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به سایر اقدام های این اداره کل در سال جاری گفت: صدور ۲۶ پروانه علامت استاندارد، ۲ هزار و ۴۰۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه، ۳۴۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولید، ۱۶۳ مورد بازرسی فنی آسانسور و ۲۸۷ مورد آزمون نموه تولید از دیگر اقدام های این اداره کل در سال جاری بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار