کد خبر: ۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰ 25 February 2015
تولید سالانه بیش از 5 هزار تن مواد مخدر در افغانستان و ضرورت قاچاق آن به کشورهای مختلف، اقتصاد ایران را که در همسایگی این کشور قرار دارد، تحت الشعاع قرار می دهد. این موضوع به ویژه پس از آنکه قاچاقچیان مواد مخدر به گروه‌های جدید سازمان یافته جنایی ملحق شده اند و انواع اقدامات جنایی را سازماندهی می‌کنند، اهمیت بیشتری یافته است. 

متاسفانه این امر کم کم وارد کشور ما و سپس به استان های شمالی همچون گیلان رسید که ضرورت دارد متولیان امر و پیش از آن خانواده ها مراقب باشند.

یک قاچاقچی مواد مخدر با سوابق متعدد بنام محمد رضا رنجبر کرمانی معروف به یاکوزا صبح امروز در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شد.

در ادامه مبارزه قاطع دستگاه قضایی با سوداگران مرگ، با صدور احکام دادگاه انقلاب اسلامی رشت محکوم به اعدام در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته شد.

فرد مذکور دارای سوابق متعدد کیفری از جمله  تهیه، نگهداری، حمل و جاسازی 195 کیلوگرم تریاک از شهرستان بم در استان کرمان  به محکومیت حبس ابد و سه سال حبس ارجاعی از کرج به زندان مرکزی رشت در حال تحمل کیفر بوده که پس از اخذ مرخصی از زندان رشت و رای باز، درشهرستان بندر انزلی دستگیر و به اتهام در معرض فروش قرار دادن سیزده کیلو هفتصد گرم شیشه برابر دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه انقلاب رشت به اعدام محکوم شده.

همچنین نامبرده در زمان تحمل کیفر مجازات اعدام در زندان مرکزی رشت و در ملاقات حضوری  با بستگان خود تلاش به نگهداری و جاسازی 325 گرم هرویین در لباس خود می نماید که پس از کشف و برابر دادنامه صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب رشت مجددا به  اعدام محکوم می گردد.

حکم اعدام این سوداگر مرگ پس از تایید دادستانی کل کشور و تنفیذ ریاست معزز قوه قضائیه در سحرگاه روز دوشنبه 4 اسفند 1393، در زندان مرکزی رشت به اجرا در آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار