رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل از کاهش 65 درصدی پروانه‌های ساختمانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ 25 February 2015

فرید صالحی امشب در مراسم گرامیداشت روز مهندس در مجموعه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل که با حضور اعضای نظام مهندسی و میهمانان برگزار شد، اظهار کرد: با پیشنهادی که استان اردبیل ارائه کرد قرار است 30 و 31 تیر ماه سال آینده اجلاس سراسری نظام مهندسی ساختمان کشور در اردبیل برگزار شود که در این اجلاس از رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ارشد کشور دعوت کردیم تا حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد سرمایه‌‌های ملی کشور در حوزه ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی و خدماتی متمرکز شده است، گفت: با توجه به اهمیت ساخت و ساز مطلوب و مقاوم که در امنیت مالی و جانی مردم تاثیرگذار است نقش مهندسان در ساخت و سازهای مناسب یک نقش بی‌نظیر است که قطعا تلاش آنها با طراحی و اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی زمینه‌ای را فراهم کرد تا بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه آثار زیانبار کمتری را به همراه داشته باشد.

صالحی تلاش مهندسان استان را در همه عرصه‌ها به ویژه مهندسان ساختمان و زیرمجموعه‌های آن را برای مشارکت در اجرای پروژه‌های مختلف یادآور شد و افزود: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان توسط مهندسان بومی اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل یاد و خاطره خواجه نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندس نامگذاری شده است گرامی داشت و بیان کرد: همه ساله نظام مهندسی ساختمان با دعوت از مهندسان و اعضای فعال این مجموعه تلاش می‌کند تا آیین بزرگداشتی را به همین مناسبت برگزار کند.

* صادرات خدمات فنی و مهندسی در دستور کار است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با بیان اینکه در شورای مرکزی تصمیم‌گیری شده تا نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی که استاندار اردبیل نیز بر این موضوع تاکید دارد به انجام برسد، گفت: با همکاری اتاق بازرگانی در اولین فرصت مقدمات این کار را فراهم خواهیم کرد.

صالحی افزود: با همکاری دولتمردان خدمتگزار انتظار می‌رود صدور خدمات فنی و مهندسی زمینه اشتغال مهندسان بیکار را فراهم کرده که این کار در قالب خدمات نظارتی طراحی و ارائه ایده‌های مختلف به انجام می‌رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد : امسال ما در صدور پروانه وضعیت مطلوبی نداشتیم به طوری که با 65 درصد کاهش پروانه ساختمانی روبه‌رو بودیم.

صالحی بیان کرد: این زنگ خطری است که باید به هوش باشیم و برای اعضای نظام مهندسی و دیگر فعالان این عرصه منبع پایدار درآمد را با تقویت و صادرات خدمات فنی و مهندسی و فراهم کردن بسترهای قانونی در این زمینه به وجود آوریم.

این مسئول گفت: برای ما بسیار مهم است که در این حوزه یک زنجیره صادرات خدمات فنی و مهندسی شکل بگیرد تا بتوانیم یک اقدام مناسب و حیاتی را به انجام برسانیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به قشر عظیم بیکاران در رشته‌های مختلف مهندسی اشاره کرد و افزود: ما امیدواریم در قالب این طرح در کنار آشنایی با استانداردهای روز دنیا و توانمندسازی اقتصادی بتوانیم بیکاران بسیار زیادی را از این طریق وارد بازار کار کرده و به وضعیت درآمد آنها کمک کنیم.

در این مراسم که با شکوه تمام و در سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل با حضور مهندسان، در گروه‌های مختلف برگزار شد در کنار اجرای برنامه‌های شاد، مفرح موسیقی و نمایش طنز از مهندسان برتر و نمونه استان اردبیل نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار