مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برخورد با هنجارشکنی توسط تورهای گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 03 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،امید قادری  با اشاره به نظارت بر آژانس های مسافرتی و اقامتگاه‌های بومگردی اظهار داشت: آژانس های مسافرتی که دارای مجوز از میراث فرهنگی هستند، تحت کنترل هستند و این سازمان دائما از طریق تدوین و ابلاغ بخشنامه ها، بازرسی و نظارت ها را در دستور کار قرار می دهد.

وی افزود: هنجارهای اسلامی و اجتماعی خط قرمز ماست بر همین مبنا با هنجارشکنان به طور جدی برخورد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: گاهی ممکن است عده ای بدون راهنما به مناطق گردشگری مراجعه کنند همچنین بعضی بوم گردی ها بدون مجوز هستند که در راستای شناسایی آنها اقدامات لازم انجام و تاکنون نیز با موارد هنجارشکنانه برخورد شده است.

این مسئول با اشاره به اطلاع رسانی در مورد برخورد با آژانس های متخلف از طریق گزارشهای مردمی یا نهادهای انتظامی، تصریح کرد: شماری از بوم گردی ها و آژانس های مسافرتی تعلیق و به شماری نیز تذکر داده شده اما اخیرا مورد خاصی از تخلف گزارش نشده است.

وی ادامه داد: انجمن دفاتر مسافرتی با هدف نظارت بر آژانس هایی که خارج از چارچوب فعالیت می کنند، فعال شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: راهنمایان تور و آژانس های مسافرتی و مراکز بوم گردی به هنجارشکنان تذکر می دهند زیرا در غیر این صورت با مسئولان آژانس های مسافرتی به سختی برخورد می شود.

این مسئول گفت: قوانین و مقررات مشخص است و ممکن است موضوعی هنجار نباشد اما قانونی باشد نظیر آواز خوانی مردان که خلاف قانون نیست اما ممکن است به صورت سلیقه ای در مواردی از نظر هنجار پذیرفتنی نباشد.

قادری با اشاره به اینکه عده ای اندک درصدد هنجارشکنی هستند، عنوان کرد: در برگزاری مراسماتی نظیر جشنواره همواره نظر علما و روحانیون ارجح بوده است به گونه ای که بدون صلاحدید آنها جشنواره ای برگزار نمی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار