رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه، از برداشت بیش از ۳ هزار تن انار در باغات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 29 October 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،اردشیر صفیعی ، اظهار داشت: ۶۶۴ هکتار از باغات پاوه مربوط به محصولات انار است که ۶۰۲ هکتار آن بارور و ۶۲ هکتار بقیه آن به صورت نهال است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه با اشاره به انواع انار کاشته شده در باغات پاوه، گفت: اغلب انارهای موجود در پاوه از نوع انار ساوه است که انواع دیگر از جمله انارهای بانو، بومی منطقه، شیرین، مزله، نرم دانه و ترش است که نوع آخر آن برای تهیه رب انار تهیه و مصرف می‌شود.

وی افزود: با توجه به صادراتی بودن این میوه در چند سال اخیر سطح کشت از نوع ملس، انار ممتاز ساوه و یوسف‌خانی هم در منطقه برداشت می‌شود که مورد پسند داخلی و بازارهای خارجی قرار می‌گیرد.

صفیعی به کیفیت انار پاوه در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ابتدای سال‌جاری اغلب باغات انار دچار سرمازدگی و در برخی مناطق وجود آفت؛ با این وجود پیش بینی می‌شود که همچنان تولید امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

وی زمان برداشت انار را معمولا با آغاز سرمای پاییزی و با بارش اولیه باران عنوان کرد . افزود: برداشت تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد و امسال حدودا بیش از ۳ هزار تن انار در باغات شهرستان پاوه برداشت شود.

صفیعی دو مشکل عمده انار را تغییرات آب و هوایی و آفت کرم گلوگاه دانست و گفت: با توجه به این تغییرات اکثرا انار منطقه دچار و ترکیدگی شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی پاوه با اعلام اینکه انار پاوه از بهترین کیفیت در سطح  استان برخوردار است، تصریح کرد: دو مشکل انار یکی تغییرات آب و هوایی که منجر به ترکیدگی انار شده است و دیگری وجود آفت گلوگاه که با آموزش لازم به باغداران و استفاده از زنبور ترکوگرکما این آفت نیز از بین می‌رود و ما شاهد انار با کیفیت عالی در پاوه هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار