کد خبر: ۷۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 17 August 2015

مسئول رسانه‌ای لیگ فوتبال جمعیت امام علی(ع) گفت: نخستین لیگ فوتبال کودکان کار و خیابان با حضور 20 تیم از مناطق محروم و حاشیه نشین سراسر کشور در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

مرتضی کی منش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی (ع) در نظر دارد پس از سال‌ها فعالیت در نقاط مختلف کشور، مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار و خیابان را بین تیم‌های پرشین از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، مشهد، زنجان و شیراز برگزار کند.

وی با بیان این‌که این رقابت‌ها در دو رده سنی نوجوانان و نونهالان برگزار می‌شود، افزود: در هر رده سنی یک لیگ و در هر لیگ 14 تیم حضور خواهند داشت و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کی منش خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم‌های شرکت کننده را کودکان و نوجوانان 9 تا 16 ساله که اغلب از کودکان کار و خیابان و یا خانواده‌های محروم و در محله های معضل خیز هستند تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: کادر فنی و سرپرست تیم‌ها از اعضای داوطلب جمعیت امام علی(ع) که همگی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، تشکیل خواهد شد.

وی درباره هزینه‌های برگزاری این رقابتها،گفت: کلیه هزینه‌های برگزاری لیگ و امکانات تیم‌ها از طریق کمک خیرین، افراد نیکو کار و حامیان مالی تامین می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خاص بازیکنان تیم های شرکت کننده گفت: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این تیم‌ها با مشکلاتی نظیر فقر، اعتیاد دست به گریبان هستند برگزاری اینگونه رقابتهای ورزشی می‌تواند در ایجادعلاقه‌ مندی به کودکان به ورزش و بهبود روابط اجتماعی تاثیر گذار باشد.

کی منش با برشمردن اهداف برگزاری این مسابقات گفت: ایجاد انگیزه ، هویت بخشی، ایجاد الگوهای سالم به جای الگوهای مخرب با استفاده از توانمندی مهم‌ترین کارکرد جمعیت امام علی(ع) در تشکیل تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات است.

وی در پایان یادآور شد: در نظر داریم با تشکیل یک تیم منتخب که از نفرات مستعد این رقابتها بیرون خواهد آمد، در جام جهانی 2016 کودکان کار که در کشور روسیه برگزار می‌شود حضور یابیم.

لازم به ذکر است جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی(ع) یک سازمان مردم نهاد مستقل غیر سیاسی و غیر دولتی است که در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های خود برای حمایت از کودکان محله‌های محروم و معضل‌خیز از طریق خانه‌های علم که مراکز اصلی فعالیت‌های جمعیت هستند و در قالب باشگاه‌های فوتبال پرشین متعلق به همین جمعیت، اقدام به ایجاد تیم‌های فوتبال حرفه‌ای در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان از میان کودکان کار و خیابان ساکن مناطق محروم، حاشیه و معضل خیز در کشور کرده است. این حرکت انسانی با شروع به کار تیم پرشین محله فرحزاد در لیگ شهرداری تهران و ثبت و شناخته شدن آن بعنوان یکی از تیم‌های مطرح لیگ دسته یک هیئت فوتبال حوزه شمال شرق استان تهران آغاز شد. این تیم توانست مقام قهرمانی مسابقات لیگ دسته یک هیئت فوتبال شمال شرق و نایب قهرمانی جام رمضان را کسب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار