کد خبر: ۷۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 17 August 2015

رشت - ایرنا - شهردار کلانشهر رشت در پاسخ به یکی از سووالات مطرح شده تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر جابجایی نیرو در شهرداری گفت : ارتقاء کیفیت و افزایش کارایی و بهره وری دلیل جابجایی 670 نیرو در شهرداری رشت است.



محمد علی ثابت قدم در یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت افزود : افزایش کارآیی و بهره وری اصل اساسی در شهرداری کلانشهر رشت است.

وی عدم توزیع مناسب نیروها را از چالش ها در شهرداری عنوان و اظهار کرد : استفاده از نیروهای جوان و دارای تخصص مد نظر بوده که به همین دلیل جابجایی ها انجام گرفته است.
شهردار کلانشهر رشت با بیان این که در انتصابات انگیزه ، ابتکار و خلاقیت لحاظ شده ، خاطر نشان کرد : در این رابطه حداکثر میزان تمرکز زدایی انجام داده شد.
وی در پاسخ به دیگر سووال تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر وجود دست فروشان در سطح شهر رشت بیان کرد : برای رفع این مشکل نباید کار سلبی انجام گیرد ، بلکه به کار ایجابی اعتقاد داریم.
محمد علی ثابت قدم ایجاد بازارچه ها را راهی برای ساماندهی دستفروشان عنوان و تصریح کرد : بازارچه هایی راه اندازی شده و ایجاد بازارچه هایی دیگر با همکاری بخش خصوصی از برنامه های آینده برای رفع این مشکل است.
وی در رابطه با سووال مطرح شده از سوی شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر تعطیلی پارک قدس نیز تصریح کرد : بسته های سرمایه گذاری در این رابطه تهیه شده و از سوی شهرداری پی گیری های لازم در حال انجام است.
وی پاسخ سووال موضوع ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب را نیز اینگونه داد که بسته های سرمایه گذاری مشکل این رودخانه ها را مرتفع می کند.
شهردار کلانشهر رشت با بیان این که مطالعات در رابطه با ساماندهی آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود انجام گرفته، تصریح کرد : نشست های متعددی با کارشناسان برای رفع این مشکل برگزار شده است.
شهردار کلانشهر رشت در رابطه با سووال دیگر اعضای شورا در رابطه با پیاده روها بیان کرد : پیاده رو را یک مقوله صرفا ترافیکی نمی دانم بلکه یک فضای گردشگری است که اقتصاد شهر را متحول می کند.
وی در رابطه با سووال عدم تحقق بودجه نیز بیان کرد : بودجه شهرداری در چهار ماه نخست امسال نسبت سال 93 افزایش داشته اما در مجموع عدم تحقق بودجه را داشته ایم که با برنامه ریزی و استقلال مناطق این مشکل را حل خواهیم کرد.
در پایان این جلسه دو مخالف و یک موافق هر کدام نظرات خود را در رابطه با جواب شهردار رشت بیان کردند.
محمدحسین کارگر نیا که از جواب چهار سووال قانع شده بود و پاسخ دو سووال را نپذیرفت ، به عنوان موافق گفت : طرح های و برنامه های ارایه شده از سوی شهردار جامع و خوب است.
وی در رابطه با پیاده روها تصریح کرد : شان پیاده روها دستفروشی نیست و کسبه ها ناراضی هستند و بازارچه ها نمی تواند مشکل گشای کار دستفروشان شود.
رفیعی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز به عنوان مخالف گفت : جابجایی مدیران در مجموعه شهرداری رشت کار درستی از سوی شهردار نبود.
وی افزود : جواب مطرح شده در رابطه با تعطیلی شهر بازی پارک قدس و عدم حضور سرمایه گذار برای بازگشایی مجدد آن و عدم تحقق بودجه قانع کننده نیست.
محمود باقری خطیبانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت : جابجایی مدیران حق شهردار است اما نه به گونه ای که موجب عدم درآمد و ثبات مدیریت در شهرداری شود.
وی خطاب به شهردار بیان داشت : اگر توانستید ثبات مدیریتی داشته باشید ، بمانید در غیر اینصورت از این پست کنار بروید.
وی خاطر نشان کرد : مشاوران شما به دنبال مطالبات شخصی شما هستند بنابراین مواظب وظیفه خود برای عمران و آبادانی شهر باشید.
در پایان جلسه شورا ، در مورد بررسی جواب های مطرح شده از سوی شهردار رای گیرد شد که با 9 رای مسکوت ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار