مدير عامل تعاوني مطبوعات
مدير عامل تعاوني مطبوعات گفت: بيمه اجباري خبرنگاران توسط مديران مسئول نشريات و خبرگزاري‎ها مزيتي است که اين قشر زحمتکش بايد از آن برخوردار شوند.
کد خبر: ۷۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 16 August 2015
به گزارش خبرنگار ما ، علياکبر بهبهاني صبح امروز در آئين گراميداشت دهمين سالروز تاسيس انجمن صنفي خبرنگاران استان گلستان و روز خبرنگار در گرگان اظهار کرد: در 2 سال اخير اقداماتي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عمل آمده تا خبرنگاران از مزايايي برخوردار شوند.

وي در خصوص بيمه خبرنگاراني که از طريق انجمن هنرمندان صورت گرفته بود، تصريح کرد: انجمن نويسندگان و هنرمندان 20 هزار بيمهگر داشت در حالي که در کشور 6 هزار الي 8 هزار خبرنگار داشتيم که از اين تعداد 50 درصد توسط روزنامهها بيمه شده بودند و برخي افراد مانند راننده، کاسب و يا ... به عنوان خبرنگار بيمه شده بودند که اين اصلا درست نبود.

امثال صارمي در کشور زياد است

مدير عامل تعاوني مطبوعات افزود: در معاونت مطبوعاتي کارگروههايي تشکيل شده تا سروساماني به وضعيت جامعه خبري داده شود.

بهبهاني خبرنگاران را افرادي امانتدار و شجاع خواند که همواره به عنوان سرباز در جبهه مبارزه با جهل و ناداني و انعکاس رويدادها فعاليت ميکنند و گفت: خبرنگاران در جبهه جنگ نيز افتخارآفرين بودند که نمونه آن شهيد محمود صارمي است، امثال صارمي در کشور زياد است.

خبرنگاران آنقدر ارج و منزلت دارند که محتاج يک هديه کوچک مادي نيستند/ 2 هزار صاحب امتياز زيرمجموعه اين تشکل هستند

مدير عامل تعاوني مطبوعات با اشاره به اينکه برخي خبرنگاران ميپرسند خبرنگاري حرفه و شغل محسوب ميشود اما حرفهاي که آب و نان ندارد و در بيرون از اين گود نيز مديران همواره با اين قشر در ستيز هستند قلم به دستاني که انتقاد ميکنند مورد غضب مديران و مسئولان قرار ميگيرند.

بهبهاني خطاب به مسئولان گفت: چرا در سال فقط يک روز به نام خبرنگار به مقام آنها ارج نهاده ميشود خبرنگاران آنقدر ارج و منزلت دارند که محتاج يک هديه کوچک مادي نيستند، چرا بسياري از مسئولان، خبرنگاراني که در طول يکسال براي انعکاس اخبار ادارات و آسمان ريسمان بافتن اين فعاليتها زحمت ميکشند را نميبينند اما وقتي نقدي به آنها وارد ميشود به نشر اکاذيب، تهمت و تشويش اذهان عمومي متهم ميشوند و از مدير مسئول شکايت ميکنند، چرا از تقدير و تشکر براي بزرگنمايي خدمات دريغ ميشود و حمل بر وظيفه خبرنگار ميدانند اما تحمل يک انتقاد را ندارند.

اين مسئول گفت: با صداي بلند به عنوان مديرعامل تعاوني مطبوعات از 2 هزار صاحب امتياز و مدير مسئولان نشريات کشور که زيرمجموعه اين تشکل هستند تشکر مي‌کنم، اين تشکل با دارا بودن 27 سال سابقه به عنوان يک تشکل رسمي، مطبوعاتي و فني محسوب ميشود.

اگر دلهاي مهربان خبرنگاران را به دست نميآوريد، حداقل نشکنيد

مدير عامل تعاوني مطبوعات خطاب به مسئولان تاکيد کرد: اگر دلهاي مهربان خبرنگاران را به دست نميآوريد حداقل نشکنيد تا آنها به وظايف خودشان بيشتر عمل کنند.

بهبهاني با اشاره به اينکه جامعه خبري اعم از خبرنگار، عکاس، صحاف، طراح و ويزيتور از امکانات و حمايتهاي اين تشکل برخوردار ميشوند، گفت: در زمينه خريد کاغذ، مسکن و تحصيل در دانشگاه مجازي به صورت غيرحضوري و ماشين حمايتهاي خوبي براي جامعه خبري در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار