رييس آموزش و پرورش استثنايي كشور در مشهد خبر داد:
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براي دانش‌آموزان كه مشكل بينايي دارند به جاي كتاب ، تبلت به ارزش 500 ميليون تومان در كشور خريداري شده و در اختيار دانش آموزاني كه نياز به كتاب درشت‌خط داشتند،گذاشتيم.
کد خبر: ۷۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 16 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوي، مجيد قدمي ، درحاشيه همايش حاميان مجتمع آموزشي و فرهنگي و توانبخشي درجمع خبرنگاران با بیان مطلب بالا، افزود: تنها هزينه يكبار اين تبلت براي دانش آموزان نيمه بيمار كه نياز به كتاب با خط درشت دارند، رايگان مي باشد.
وی افزود:  از اول مهر بحث خدمات حمايتي از دانش آموزان استثنايي را دربرنامه ها داريم و طرح حمايت ازكاشت حلزون بچه هاي ناشنوا زير6 سال را كه در طرح سنجش تحصيلي شناسايي شده اند نيز در دستور كار است.
رييس آموزش و پرورش استثنايي كشور، گفت: با رشد تكنولو‍‍‍‍‍ژي پيشگيري از ناشنوايي آسان شده كه ما اين كار را در طرح سنجش، پيش ازدبستان با شناسايي دانش آموزان انجام مي دهيم.
وی افزود: حدود 10 هزار نفر تاكنون شناسايي شدند كه آمار قطعي را تا پايان شهريوماه، پس از پايان فرايند ثبت نام ميتوانيم ارائه كنيم.
قدمي با بيان اينكه براي آموزش دانش آموزان استثنايي نياز به معلمان تلفيقي و آموزش ديده در اين زمينه داريم، گفت: براي اول مهرماه نيز خريد خدمات اموزشي براي مدارس و دانش آموزان  مناطق محروم را در اولويت داريم.
قدمي افزود:درنظرداريم خدمات اموزشي مدارس مناطق محروم وروستايي را تا 100 درصد  و مناطق شهري را تا 80 درصد تامين كنيم.
وي با بيان اينكه خدمات آموزشي و درماني و دارويي دانش آموزان استثنايي را آموزش و پرورش استثنايي تقبل مي كند، گفت: اعتبارات ما بيش از 60 ميليارد تومانست.
معاون وزير با اعلام اين خبر كه امسال براي تهيه كتابهاي درسي دانش آموزان استثنايي مشكلي نداريم ، افزود: تا آخرمرداد ماه كتابهاي درسي دانش آموزان استثنايي در مدارس سراسركشور توزيع مي شود.
وی افزود: 95 درصد كتب تا الان آماده شده و 5 درصد هم كتابهاي جديدالتاليف هستند.
قدمي ادامه داد: در سندتحول بنيادين كه سند بالادستي ما، در آموزش و پرورش است، آموزش تلفيقي دانش آموزان استثنايي در اولويت قراردارد.
قدمي گفت: آموزش و پرورش استثنايي كشور نياز به باشگاه دانش پ‍ژوهان دانش آموزان استثنايي دارد.
وي با بيان اينكه مدارس خاص براي دانش آموزان استثنايي ضرورتي ندارد، چون اين دانش آموزان آموزش و تجربه را در كنارهم درمراكز آموزشي فراگير، ياد مي گيرند گفت: اين دانش آموزان بعد از اين آموزشها بدون هيچ مشكلي در كناردانش آموزان عادي و جامعه ، تحصيل و زندگي مي كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار