معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: ویژه برنامه «جلوه سوگ» با وجود محدودیت‌های مالی همانند سال‌های گذشته در این سازمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 31 August 2019
ویژه برنامه «جلوه سوگ» در تهران برگزار می‌شود

به گزارش تابناک تهران،  از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت: حدود ۳۵ عنوان برنامه در قالب ۳ هزار اجرا به مناسبت این ایام تدارک دیده شده است.

وی، سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی را از مهمترین برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: این برنامه با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی با مشارکت دانش آموزان برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: نشست‌های ادبی متعددی با عنوان «بر آستان اشک» در چهار نقطه برگزار می‌شود و در نهایت شعرهای خوانده شده در این نشست‌ها برای انتشار در یک مجموعه، جمع آوری می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیان کرد: مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متمرکز در میدان آیینی امام حسین(ع) در قالب غرفه‌های متنوع، اجرای تعزیه برای نوجوانان و بزرگسالان، تئاتر میدانی و برنامه‌های همایشی به مدت ۶۰ روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره عاشورایی با هدف زنده نگه داشتن سنت آیینی تعزیه در مدارس گفت: در این برنامه برای دانش‌آموزان کلاس آموزشی تعزیه برگزار و در نهایت تعزیه‌ها توسط خود دانش‌آموزان اجرا می‌شود، همچنین در همه فرهنگسراها پرده‌خوانی و تعزیه با عنوان «مرثیه آفتاب» اجرا می‌شود.

فاطمیان‌پور، برپایی نمایشگاه‌های هنر مفهومی با استفاده از کتب عاشورایی با عنوان «عقل سرخ» در باغ کتاب تهران، عکس و چیدمان «اهل حرم» در نگارخانه لاله، آثار استاد علی شیرازی با عنوان «کتیبه‌های عاشورایی» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و نمایشگاه‌هایی با موضوع تعزیه و آیین‌های عاشورایی در زمان قاجار در باغ موزه هنرهای ایرانی را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری در ایام محرم و صفر برشمرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای نمایش «خاتون» به مدت ۳۰ شب در پردیس تئاتر تهران گفت: همچنین نمایش‌های موضوعی دیگری همچون «تا رقیه»، «شین» با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود، سال گذشته این پیاده روی با استقبال خوبی رو به رو شد و بیش از ۲میلیون نفر در آن شرکت کردند.

فاطمیان‌پور با اشاره به تولید محصولات ویژه خانواده، کودکان و نوجوانان به صورت فیزیکی و در فضای مجازی اظهارداشت: همچنین امسال پویش «سلام بر حسین» با هدف ترویج و تبلیغ سنت حسنه ایرانیان برای در اختیار قراردادن آب آشامیدنی برگزار می شود.

وی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با عنوان «پرده عشاق»، بررسی و معرفی نوحه‌های محرم با عنوان «آوای محرم»، نشست‌های رونمایی از کتاب‌های برگزیده عاشورایی و اجرای سوگواره‌های اقوام، نواحی و شهرهای تهران در فرهنگسرای خانواده را از دیگر برنامه‌های ماه محرم عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار