وی همچنین با انتقاد از عده ایی که تنها راه توسعه و پیشرفت شهرستان را در گردشگری و کشاورزی می دانند عنوان کرد: با این دیدگاه چگونه می تواندد پاسخگوی بحران هایی از جمله معیشت و بیکاری جوانان و همچنین بحث کمبود آب باشند.
کد خبر: ۷۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 15 August 2015
تابناک گیلان :نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نشست توسعه شهرستان سیاهکل گفت: قبل از هر چیز می بایست معنی و مفهوم پیشرفت و توسعه و تفاوت میان این دو را بدانیم و سپس خواسته های خود را بیان کنیم و درباره رسیدن به توسعه سخن بگوییم.

دولت نمی تواند هتل بسازد

ابوذر ندیمی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه در شهرها تنها بر عهده دولت نیست و دولت نمی تواند به عنوان مثال در کشور هتل احداث کند افزود: حکومت و نظام نمیتواند پاسخگوی نحوه برخورد افراد و مسئولین با سرمایه گذاران باشد و جذب سرمایه گذار بر عهده افرادیست که در شهرستان کار میکنند و می باید برای جذب سرمایه تعامل کافی با سرمایه گذار را ایجاد نمایند.

وی با بیان اینکه در طول ۱۲ سالی که نماینده مردم در مجلس هستم بارها شاهد اظهار نظرهایی در خصوص اینکه منطقه دیلمان می بایست به شهر تبدیل شود یا شهرستان سیاهکل باید دارای یک صنعت مادر باشد و نبود یک صنعت در این منطقه مانع رشد و توسعه شده است اظهار داشت: اولا برای هرکاری باید زیر ساخت ها فراهم گردد، راه و نحوه اجرای کار مشخص شود تا بتوان شاهد توسعه بود ، دوماّ کارخانه سیمان دیلمان با سرمایه گذاری بخش غیر دولتی خود یک صنعت محسوب می شود که وجود این کارخانه هم موجب نارضایتی عده ایی شده است.

در ایران در زمینه گردشگری و جذب توریست تنهابه منابع طبیعی و خدادادی تکیه می شود
ابوذر ندیمی بیان داشت : متاسفانه در ایران در زمینه گردشگری و جذب توریست توجه ایی به ایجاد فضا و مکان هایی که گردشگران و توریست ها بتوانند از آن استفاده و بازدید نمایند نمی شود و تنهابه منابع طبیعی و خدادادی تکیه می شود.

برخی جلسه توسعه رابه جلسه درد خواهی تبدیل کرده اند

نماینده خانه ملت از طرز بیان عده ایی از حاظرین جلسه که به عملکرد ندیمی به عنوان نماینده انتقاد داشتند و عنوان کرده بودند که در این چند سال اخیر کاری برای سیاهکل انجام نگرفته است گفت: نباید بدون آگاهی و عدم اطلاع از مسائل صحبت کنیم و اگر بنا بوده که در این جلسه به بیان مشکلات و موضوعات خارج از بحث توسعه شهرستان پرداخته شود ، بهتر بود نام این نشست از جلسه هم اندیشی برای توسعه سیاهکل به جلسه دردخوانی تغییر پیدا می کرد.

ندیمی ادامه داد: بهتر است یاد بگیریم به جای اینکه بدون آگاهی از برخی مسائل و با نگاهی تنگ نظرانه در باره مشکلات صحبت کنیم و در عوض در مورد مناطقی که در خصوص جذب سرمایه گذار و گردشگر موفق بودند تحقیق کنیم تا بدانیم آنها از چه مبانی عبور کرده که ما هم از آن روش استفاده کنیم.

این نماینده یاد آور شد: در حال حاظر کشور در حال رکود شدید به سر می برد وبا این بودجه موجود، اجرای پروژه های عمرانی از سوی دولت تقریبا امکان پذیر نمی باشد و تنها راه استفاده از بخش خصوصی و سرمایه گذار است.

ابوذر ندیمی با بیان اینکه دائما صحبت کردن از نداشته ها و مشکلات شهرستان مشکلی را برطرف نمی کند افزود: برای جذب سرمایه گذاران در شهرستان باید داشته های موجود و توان شهر در فراهم نمودن زیر ساخت ها را در نظر گرفت.برخی طوری از شهرستان صحبت می کنند که ادم خیال می کند اینجا جهنم است در حالیکه ما در کنار خواسته ها باید از داشته ها هم صحبت نماییم.

وی همچنین با انتقاد از عده ایی که تنها راه توسعه و پیشرفت شهرستان را در گردشگری و کشاورزی می دانند عنوان کرد: با این دیدگاه چگونه می تواندد پاسخگوی بحران هایی از جمله معیشت و بیکاری جوانان و همچنین بحث کمبود آب باشند .

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خاطر نشان کرد: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه مصوب از دولت قبل باقی مانده و اگردر این وضعیت رکود دولت بتواند از این مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان هم محقق کند جای بسی خوشحالی دارد.

همای گیلان/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار