نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: برخی از مسئولین فرهنگی این استان ساعت‌ها با بنده بحث می‌کنند که فلان حرام در فلان جا برگزار شود و من عکس‌العملی در خطبه‌های نمازجمعه نشان ندهم.
کد خبر: ۷۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 14 August 2015

نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی و با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری اقامه شد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه کرج با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) امام‌زاده واجب التعظیمی است که دارای زیاتنامه است و امام معصوم در حق ایشان زیارتنامه‌ای را انشا کرده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی متذکر شد: حضرت معصومه(س) تحت تعلیم سه امام بزرگوار بود و از جایگاه علمی مناسبی نیز برخوردار است و یکی از مقامات این بانو این است که مقام شفاعت کبری دارد.

امام‌جمعه کرج گفت: روز دختران فرصت مناسبی است که کارگزاران فرهنگی در مسیر رشد و ارتقای معنوی و علمی این سرمایه‌های ارزشمند که در آینده مادران این جامعه هستند برنامه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای اثر‌گذاری و تهاجم فرهنگی بین دختران کشور اظهار داشت: دشمنان به‌ویژه برای دختران ما برنامه‌ریزی‌های دقیق و اساسی داشته و به همین دلیلی نسل بعدی مورد نظر آنها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: اگر دختران جامعه خوب تربیت نشوند ما در آینده مدیر خوب هم نداریم که بخواهند مسئولیت اجتماعی را به‌عهده بگیرند.

حسینی‌همدانی متذکر شد: ترویج بی‌عفتی و بی‌بندوباری، تظاهر به عریانی و عریان‌نمایی، پوشش‌هایی که بدون پوشش هستند، ترویج به برگزاری مجالس مختلط، تلاش برای ورود دختران به ورزشگاه‌ها و اصرار هدفدار برای برگزاری کنسرت‌های فاسدکننده ایمان نشان دهنده قسمتی از خطی است که دشمن پیش گرفته و جلو می‌رود و متولیان فرهنگی متأسفانه یا بعضاً آگاهانه یا نا آگاهانه و بعضی با اغراض سیاسی تن به این ناهنجاری‌ها می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: برخی از مسئولین فرهنگی این استان ساعت‌ها با بنده بحث می‌کنند که فلان حرام در فلان جا برگزار شود و من عکس‌العملی در خطبه‌های نمازجمعه نشان ندهم.

حسینی‌همدانی متذکر شد: این‌ افراد نمی‌دانند که ما فرزند انقلاب هستیم و و هرگز از اصول و ارزش‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد جلوگیری دولت از وقوع فساد غربی در کشور گفت: به اسم آزادی و به اسم اینکه این موضوع توسط قانون تصویب شده و باید اجرا شود برخی به‌دنبال اجرای برنامه‌هایی هستند که دارای آسیب برای جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: خانواده‌ها و مدارس در مورد مسائل و آسیب‌هایی که ممکن است گربیان دختران را بگیرد تحقیق کنند و مانع از اجرای نقشه‌های دشمن در این زمینه شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: خانواده‌هایی که دختر دارند در حفظ و نگه‌داری این نعمت‌های الهی تلاش کنند و این نعمت الهی را ضایع نکنند.

امام جمعه کرج با اشاره به خرج هزینه‌های کلان توسط دشمنان برای آسیب‌رسانی به دختران جامعه اسلامی متذکر شد: اگر این قشر ضایع شود در آینده مشکلات عدیده‌ای گریبان جامعه را می‌گیرد و دشمن نیز در این راه هزینه‌های انجام می‌دهد.

امام‌جمعه کرج با ابراز اینکه انقلاب اسلامی ایران به‌رهبری روحانیت و حضور مردم چرخه سلطه‌گری را در دنیا به هم زده است، گفت: کار آمریکا در منطقه فتنه‌گری است و جمهوری اسلامی از بدو فعالیت این توازن را در منطقه و حتی در برخی از نقاط دنیا با روشنگری به هم زده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: دشمنان برای جلوگیری از گسترش این تفکر برنامه‌ریزی دارند و راه انداختن جنگ‌های منطقه‌ای و تشکیل گروه‌های خشن و تکفیری برای از بین بردن وحدت امت اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان "در خطبه‌های قبلی بیان کردم که تجزیه سه کشور منطقه به هفت کشور از برنامه‌های آمریکا در منطقه است، گفت: روزهای گذشته شاهد اعلام ناتوانی آمریکا در مبارزه با گروه‌های تکفیری بودیم و آن شخصیت سیاسی آمریکا از تجزیه کشور عراق به سه کشور سخن به میان آورد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اعلام اینکه این اظهارات توطئه‌ای بیش نیست، متذکر شد: کشوری که خود را ابرقدرت دنیا می‌داند چگونه در مقابل عده‌ای تروریست ناتوان بوده؟! و این موضوع نشان می‌دهد که این موارد توطئه‌ای برای تجزیه عراق است.

امام‌جمعه کرج گفت: قصد دارند که یک غده سرطانی دیگری در منطقه درست کنند که مثل سگ تعلیم دیده به‌دلخواه آنها پارس کند و این نشان‌دهنده هویت آمریکا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد، اظهار داشت: این کودتا وقتی به وجود آمد که سران کشور به غرب اعتماد کردند و قدرت روحانیون برای هماهنگ کردن بسیج توده‌های مردم را تضعیف کردند و روزنامه‌ها و رسانه‌های مزدور فضا را برای نفوذ بیگانگان هموار کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: چندی قبل رسانه بی‌بی‌سی رسماً اعلام کرد که دولت انگلیس در این کودتا نقش داشته و ما هرگز با انگلیس با خوی حیله‌گری آن کنار نمی‌آییم.

امام جمعه کرج با اشاره به صدور فعالیت شبکه بی‌بی‌سی در ایران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: صدور مجوز فعالیت برای این شبکه معاند خطای استراتژیک بود و به دشمنی که خود اذعان به دشمنی دارد اجازه چنین حرکاتی را نباید داد.

امام جمعه کرج گفت: آنها در حال دشمنی با کشورمان هستند و تا حال حاضر این دشمنی‌ها به‌اشکال متفاوت ادامه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با یادآوری اقرار آمریکا و انگلیس در شکل‌گیری فتنه 88 اظهار داشت: نقش این دو کشور در فتنه 88 مشخص بود و این کشورها خود نیز به این موضوع اقرار کرده‌اند که در این موضوع در صحنه حاضر بوده و مدیریت داشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: اخیراً مسئولین آمریکا اقرار کرده‌اند که با سران فتنه در ایران نامه‌نگاری محرمانه داشته‌اند و عده‌ای هنوز هم تلاش می‌کنند که این موضوع فتنه در جامعه کمرنگ شود.

حسینی‌همدانی با ابراز اینکه در داخل عده‌ای هنوز هم سخن از اینکه فتنه، فتنه نبوده است دارند، گفت: عده‌ای فتنه را فتنه نمی‌دانند و ظلم به نظام و مردم را که تعبیر مقام معظم رهبری بود قبول نداشته و این افراد متأسفانه در صدر برخی از مسئولیت‌ها نیز قرار دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: کسی که این‌گونه فکر می‌کند و در صدر مسئولیت‌ها قرار دارد ظلم دیگری به نظام است.

امام جمعه کرج با اظهار اینکه این تربیون‌ها فرصتی برای بیان حقایق است، متذکر شد: کسی که دل در گروی بیگانه دارد خود را در جایی نشان می‌دهد و قطعاً کاری انجام می‌دهد که فکرش برملا شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به حضور گسترده مردم کرج در تشییع جنازه شهید غواص گفت: این حضور ارزشمند نشان از روحیه عزت‌مندی و هیجانی و روحیه استقلال و استکبار ستیزی مردم کرج بود.

حسینی‌همدانی گفت: چرا عده‌ای قلدر مآبانه و با ایجاد اختناق قصد دارند که مردم را نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی سست کنند؟

امام‌جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری پرچم استکبار ستیزی از دست این مردم نمی‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: غرب‌زدگان و واداده‌های داخلی که جز چریدن در افکار غربی و غرب‌زدگی فکر دیگری ندارند و دلشان لک زده که درهای کشور به‌سوی اربابانشان باز شود و به نان و نوایی برسند بدانند که هرگز این خواب تعبیر نمی‌شود.

حسینی‌همدانی با توجه به حقه بازی‌های آمریکا در توافقنامه وین، متذکر شد: حقه بازی‌های آمریکا در این توافق به‌صورت شفاف دیده می‌شود ولی برخی آقایان اعلام می‌کنند که این توافق متوازن است.

امام‌جمعه کرج گفت: ما هنوز معنی توازن را متوجه نشدیم و انتظار داریم که این توازن برای ما تشریح شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به وجود بندهایی برای برگشت پذیری تحریم‌ها در توافقات، گفت: همه دستاوردها و تولیداتی که بدون هیچ گونه کمکی تولید و فرآوری شده و تکنولوژی آن متعلق به داخل است و هیچ کمکی در این زمینه از هیچ جا گرفته نشده است را باید بدهیم.

امام جمعه کرج با تذکر "به فکر دورزدن قانون نباشید و به فکر اقتصاد و منافع ملی باشید و به قانون اساسی عمل کنید" گفت: مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است و این موضوع در مسیر همدلی و همزبانی و تنویر افکار عمومی سؤال می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: سؤال‌ها در این زمینه باید پاسخ داده شود و اگر این‌گونه نباشد جامعه دچار دوقطبی می‌شود.

وی افزود: بر اساس متن برجام اگر تصمیم گرفتیم در راستای منافع ملی توسعه اتمی داشته باشیم باید کمیته‌ای با حضور چند کشور غربی تشکیل شود و نقشه توسعه‌ای ما در آنجا مورد بررسی قرار گیرد و اگر آنها تشخیص دهند که آن توسعه لازم است یا نه که این موضوع مغایر با قانون اساسی است.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی بیان شده است که خودمان باید درباره منافع ملی تصمیم بگیریم و کسی نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: این موضوع در متن برجام است که ما بدون اجازه آنها حق توسعه در هسته‌ای را نداریم.

وی در رابطه با لغو تحریم‌ها گفت: در بحث لغو تحریم‌ها رهبری فرمودند که همه تحریم‌ها باید به‌طور یک‌جا لغو شود که در متن قطعنامه این‌گونه نیست.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: دوستان به فکر آینده منافع ملی و کشور باشند و همه کسانی که توانایی ارتباط با آحاد مردم را دارند مطالبه‌گری کنند و از نمایندگان در کل کشور خواسته و به آنها بفهمانید که اگر قرار است به کسی در انتخابات آینده رأی داده شود این افراد باید مطالبه‌گر منافع و مطالبه مردم باشند و این یک قاعده کلی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تشکر از دستگاه قضایی گفت: از دستگاه قضا بابت این اقدام و برخورد با دانه‌درشت‌ها تشکر می‌کنیم و این اقدام بارقه‌ای از امید را در دل مردم روشن کرد و فهماند که با اعمال نفوذ و فشار نمی‌توان قانون را دور زده و یا اجرا نکرد.

امام جمعه کرج با تقدیر از دستگاه قضایی استان البرز در برخورد با متعرضان به منابع طبیعی و عمومی اظهار داشت: از اقدامات این دستگاه در استان نیز تقدیر می‌کنیم و این موضوع طبیعی است که وقتی برای اجرای قانون اقدام می‌کنید داد و بیداد برخی رانت خواران و متعرضین به منافع ملی بلند می‌شود.

وی افزود: تذکری نیز به دوستان می‌دهم و آن نیز این است که دوستان در اعمال قانون و به کار بردن قانون با درایت و دقت بیشتری عمل کنند تا برخی افراد که به‌دنبال عدم اجرای قانون هستند بهانه‌ای نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار