معاون فرهنگی قوه قضاییه ؛
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: هدف اصلی ستاد «صبر» این است که فرهنگ صلح و سازش، بخشش، عفو و گذشت و نیز فرهنگ رضایتمندی و رضایت‌دهی را ترویج کند.
کد خبر: ۷۵۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 02 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در سومین همایش صبر در استان ایلام گفت: گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای قوه قضاییه تقویت روند پیشگیری از جرایم در جامعه است که تشویق به صبر و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در این قالب نهفته است.

وی اظهار داشت: صادر کردن حکم برای قاضی کار دشواری نیست، اما اگر این فرد بخواهد بین دو نفر صلح و سازش برقرار کند نمی‌تواند زیرا باید از خانواده، زندگی و آسایش خود بگذرد تا فردی دیگر به آرامش برسد.

وی افزود: مهربانی یکی از خصیصه‌های مهم ایرانیان و فرهنگ مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است و این در ذات هر ایرانی نهادینه شده است، اما فرهنگ غربی نامهربانی است و نفوذ فرهنگ غربی در جامعه سبب کشاکش می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: افرادی که صبر را پیشه می‌کنند و در عفو و گذشت پیشگام هستند در مسیر الهی قرار دارند و به دیگران درس‌آموزی می‌کنند.

ببخش معامله با خداست

 نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در همایش صلح و سازش گفت:برای امنیت و نظم جامعه باید ریشه اختلاگران و مخلان را خشکاند.

آیت‌ الله سیدمحسن سعیدی گلپایگانی افزود: کسانی که دنبال صلح و سازش هستند باید در جای جویایی آن باشند که افراد جرم غیر عمدی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه عفو و گذشت از اخلاقیات و سیره پیامبر و ائمه استبیان داشت :در آیه قرآن آمده است، اگر در جایی از اشتباه کسی چشم پوشی کردید خداوند نیز از خطا و اشتباه شما گذشت می‌کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار