به گزارش تابناک تهران روزنامه لبنانی البناء در یادداشتی به قلم «محمد صادق الحسینی» با عنوان «تهران...مذاکره فقط بر سر عقب نشینی آمریکا خواهد بود»، نوشت: ایران با مقاومت در برابر تحریم‌های آمریکا موجب به جریان افتادن  تحرکات دیپلماتیک آمریکا شده است.

در مقدمه این یادداشت آمده است: شاهین جنگ طلب و افراط گرای صهیونیست ساکن کاخ سفید، «جان بولتون»، مشاور رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه رئیسش درباره ایران هر آنچه بود رشته کرد و تلاش‌های او را برای به راه انداختن جنگ علیه ایران ناکام گذاشت، عمیقا ناامید شده است.

البناء به نقل از یک منبع اطلاعات نظامی یکی از کشورهای بزرگ ناتو دلایل نومیدی بولتون را در چند مورد شرح داد که در ادامه آمده است:

1- بولتون حماقت و نادانی استراتژیک سیاسی و نظامی خود را برملا کرد، آن هم پس از آنکه پنتاگون ناوگروه هواپیمابر آمریکایی آبراهام لینکلن را به دریای عرب فرستاد به جای اینکه آن را وارد خلیج فارس کند تا جایگزین ناو هواپیمابر هسته‌ای «جان سی استنیس» شود که  از اوایل ماه مارس گذشته در بحرین موضع گرفته است.

2- تصمیم استقرار ناو لینکلن در خارج از دریای خلیج فارس بر اساس تصمیم شخص رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است تا به نظر نرسد که ورود این ناو به خلیج فارس برای تحریک ایران است.

3- رئیس جمهور آمریکا شخصا به وزیر دفاع خود پیام داده که خواهان جنگ با ایران نیست و پنتاگون باید زیر این سقف رفتار کند.

4-  گواه بزرگ‌تر نادانی بولتون نسبت به روند تحولات میدانی، ورود آرام‌تر دو ناوشکن از نوع Arleigh Burke با سامانه‌های موشکی هدایت شونده McFaul و Gonzalez در روز پنجشنبه گذشته به آب های خلیج فارس و طی هماهنگی کامل و مطمئن با یگان‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران اسلامی در این منطقه است.
5- این نشان می‌دهد که جان بولتون فقط طبلی است که سر و صدا دارد اما کسی به مزخرفات پوچش اهمیتی نمی‌دهد نه در واشنگتن و نه طبعا در تهران و اوضاع منطقه بر خلاف خواسته وی پیش می‌رود.

6- این موضوع کاملا درباره دیگر اعضای گروه ب صدق می‌کند(اصطلاحی که آقای ظریف برای بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) محمد بن سلمان (ولی‌عهد عربستان) و جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) و بن زاید (ولیعهد ابوظبی) بکار برد.) از نتانیاهو گرفته تا بن سلمان و بن زاید رئیس جمهور آمریکا در نهایت تحقیر با آنها برخورد می‌کند بدون اینکه در هیچ مسئله کوچک و بزرگی به آنها توجهی داشته باشد، حتی پس از حمله الفجیره و حمله پهپادی نیروهای انصار الله به خطوط نفت عربستان که سه میلیون بشکه نفت عربستان را از منطقه الشرقیه به بندر ینبع منتقل می‌کند.

7-  همه این افراد در کنار اسرائیل- صرف نظر از هیاهوی رسانه ای بر سر موضوع معامله قرن -خارج از معادلات راهبردی قرار گرفته‌اند، معادلاتی که  در آن جز قدرت‌های بزرگ یعنی روسیه، چین  آمریکا و قدرت‌های بزرگ منطقه در جبهه مقاومت و در راس آن ایران در آن تعیین کننده و تصمیم ساز نیستند.

8-از همین روست که در روزهای جاری شاهد تماس‌های بین المللی سریعی بین ایران و متحدانش از یک سو و ایران و آمریکا به شکلی غیرمستقیم هستیم و مهم‌تر از همه اینکه همه آنچه جریان دارد در پرتو مقاومت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های تحمیلی علیه این کشور از سوی آمریکاست.

البناء نوشت: در واقع اینکه ایران با مقاومت در برابر تحریم‌های آمریکا و تلاش‌های آن برای جنگ روانی و ایجاد جو ارعاب و تهدید، موجب به جریان افتادن این تحرکات دیپلماتیک شده است،  یعنی ایران تسلیم شروط آمریکا نشده و مذاکره را نپذیرفت، بلکه به ساز و کارهایی برای مدیریت بحران بین خود و آمریکا اتکا کرد بدون اینکه به یک رویارویی نظامی برسد تا آمریکا  را وادار به عقب نشینی از همه اقدامات ضد ایرانی خود کند.

در پایان آمده است: اگر آمریکا خلاف این موضوع را تصور کند(عقب نشینی از اقدامات ضد ایرانی) جبهه مقاومت در کمال آمادگی به طرق مختلف می تواند، جنگ را به نفع خود یکسره کند، جنگی که نخستین مرحله آن رسیدن به الجلیل و ما بعد آن است.