مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: شهرستان میبد ظرفیت و پتانسیل لازم برای برگزاری جشنواره‌ها را دارد.
کد خبر: ۷۴۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 07 May 2019

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: شهرستان میبد با پیشینه فرهنگی هنری که دارد، همچنین با داشتن هنرمندان و مسئولان دلسوز و با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی انتخاب شد.

وی افزود: امسال با توجه به سیاست‌های تمرکز زدایی در فعالیت‌های فرهنگی هنری و موضوع عدالت فرهنگی، مقرر شد تا مهمترین جشنواره‌های استانی را در شهرستان‌هایی که ظرفیت و پتانسیل لازم برای برگزاری جشنواره‌ها را دارند برگزار شود.

جوادیان زاده برگزاری جشنواره استانی تئاتر فعالیت‌ها و اقدامات دیگری در حوزه تئاتر مانند برگزاری دوره‌های آموزشی حهت کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی دانش تئاتر در میان هنرمندان بومی، جشنواره ملی چتر زندگی، افتتاح مجموعه تئاتر شهر میبد با هدف آماده سازی و بازآرایی فضا‌های موجود تئاتر و غیره را در سطح استان و شهرستان میبد برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: تئاتر یک هنر مادر و پایه است که با نگاه شایسته و بایسته به آن قابلیت استفاده و بهره داری از آن برای سایر هنر‌ها را نیز می‌تواند داشته باشد.

وی تقدیر از پیشکسوتان تئاتر در عرصه بازیگری، کارگردانی و بخش‌های فنی را از برنامه‌های جشنواره برشمرد و زمان جشنواره را ۱۵ تا ۲۳ آبان ماه اعلام کرد و یادآور شد با تلاش‌هایی که در برگزاری جشنواره به صورتی شایسته و در خور هنرمندان استان خواهد شد نهاد‌های فرهنگی شهرستان میبد نیز می‌توانند در برگزاری این جشنواره آن گونه که باید سهیم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار