خیّران و بازاریان نمازگزار مسجد اکباتان تهران در راستای طرح «هر مسجد یک خانه» ساخت ۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه در مناطق سیل‌زده به ارزش ۱۰ میلیارد تومان را تقبل کردند.
کد خبر: ۷۳۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 24 April 2019
ساخت ۱۱۰ خانه در مناطق سیل‌زده توسط مسجد اکباتان تهران

به گزارش تابناک تهران حجت‌الاسلام مصطفی مرسلی، امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان تهران در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: مسجد اکباتان باتوجه به سابقه ۴۰ ساله و حضور در منطقه صنف فروشندگان لوازم‌یدکی و اتومبیل تهران همواره در راستای کمک‌رسانی به مردم در برهه‌های زمانی مختلف فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مسجد در برهه زمانی دوران دفاع مقدس در زمینه پشتیبانی و ارسال اقلام مورد نیاز تلاش بسیاری داشته است، گفت: در زمان زلزله رودبار و اخیراً در زمان زلزله کرمانشاه، اهالی و نمازگزاران این مسجد کمک‌رسانی‌های بسیاری با بهره‌گیری از ظرفیت اعضای صنف صورت گرفت.

مرسلی با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افزود: در این قالب شماره‌ حسابی در صندوق قائم این مسجد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شد و به‌صورت مستمر روزانه خواص صنف به محل اتحادیه دعوت می‌شوند تا تعهدات و کمک‌هایی از آنان دریافت شود.

امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان ادامه داد: بناست به برکت نام امام علی(ع) ۱۱۰ خانه و ۱۴ مدرسه در مناطق سیل‌زده توسط کمک‌های این مسجد ساخته شود که برآورد می‌شود نیازمند جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان هستیم که تاکنون بیش از سه و نیم میلیارد جمع‌آوری‌شده و ان‌شاءالله باقی مبلغ نیز با کمک‌های مردمی تأمین خواهد شد.

وی افزود: گروهی از مسجد در روزهای آتی به استان خوزستان و دیگر استان‌های سیل‌زده سفر خواهند کرد تا با بررسی اولویت‌ها و نیازهای منطقه، برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت این خانه‌ها و مدارس را صورت دهند و این ساختمان‌ها نیز با نظارت و مشارکت دستگاه‌های مربوطه حاضر در منطقه احداث می‌شود.

مرسلی با اشاره به اینکه تجمعات صنفی و تبلیغات برای جمع‌آوری کمک‌ها ادامه دارد، افزود: این مسجد در خیابانی واقع شده است که صنف فروشندگان لوازم‌یدکی و اتومبیل تهران در آن منطقه قرار دارد که بنای این مسجد نوسازی شده است و همواره مرکزیت فعالیت‌های این صنف در مسجد بوده است و اعضای اتحادیه نیز جزء هیأت امنای مسجد هستند و از این لحاظ قرابت ویژه‌ای میان مسجد و این صنف وجود دارد.

امام جماعت مسجد اکباتان بهارستان گفت: گروه امداد صنف لوازم‌یدکی و اتومبیل ایجادشده است که فعالیت‌های متعددی در راستای تکفل ایتام برعهده دارند و مؤسسات خیره دیگری نیز در این مسجد فعال است.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» افزود: در این طرح بناست هر مسجد متقبل ساخت یک خانه شود که الحمدالله باتوجه به ظرفیت این مسجد، ساخت ۱۱۰ خانه در دستور کار است و ان‌شاءالله اگر کمک‌های بیش‌تری جمع‌آوری شود، خانه‌های بیش‌تری احداث خواهد شد.

مرسلی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان سیل سرپل ذهاب نیز این مسجد خانه‌ها و مساجد متعددی احداث کرد و همچنین ۱۵۰ مدرسه نیز در مناطق محروم دیگر استان‌های کشور احداث کرده است.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار