کارگردان فیلم مستند صندلی 257:
تابناک: کارگردان فیلم مستند صندلی 257 گفت: متاسفانه بعضا دیده می‌شود در برخی از شهرستان‌ها به سینمای مستند بها داده نمی‌شود اما اصفهان در این زمینه پیشتاز است.
کد خبر: ۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن خان‌جهانی در حاشیه پخش فیلم مستند صندلی 257 در تالار هنر حضور تماشاگر سینمای مستند در اصفهان را قابل توجه دانست و اظهار کرد: این فیلم در مقاطع مختلف در شهر تهران به نمایش در آمده است و برای نخستین بار است که به صورت استانی در اصفهان اکران می‌شود که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

وی افزود: در تهران گاهی تماشاگر مستند بسیار اندک است و استقبال خوب تماشاگران اصفهانی نشان‌دهنده این است که این برنامه خوب در بین مخاطبان دارای جایگاه خوبی است.

کارگردان فیلم مستند صندلی 257 تصریح کرد: متاسفانه بعضا دیده می‌شود در برخی از شهرستان‌ها به سینمای مستند بها داده نمی‌شود اما اصفهان در این زمینه پیشتاز است.

این مستندساز کشور ادامه داد: از اینکه در شهر اصفهان سینمای مستند این‌چنین فعال است بسیار خرسند شدم، گاهی با خودم فکر می‌کردم سینمای مستند تنها در تهران جریان دارد و این استقبال تماشاگر در اصفهان بسیار عالی بود.

وی اذعان کرد: حمایت شهرداری اصفهان از سینمای مستند چه در ساخت و تولید و چه در نمایش فیلم‌های مستند خوب و پررنگ است.

خانجهانی که به منظور نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند صندلی 257 میهمان تالار هنر بود، افزود: این فیلم بر خلاف تصور برخی که از آن به عنوان مستند سیاسی یاد می‌کنند، یک فیلم کاملا اجتماعی است که در واقع برشی از جغرافیای آب و خاک یک منطقه از کشور است، ما به این بهانه فرهنگ‌ها و آدم‌ها و تمامی سنن این منطقه را نمایش دادیم و در بخشی از فیلم نیز به شرکت مردم و فعالیت آنها در مسائل سیاسی و انتخابات نمایندگان مجلس پرداخته شده است.

شایان ذکر است فیلم مستند صندلی 257 در جشنواره سینما حقیقت جایزه بهترین فیلم سیاسی را به خود اختصاص داد و همچنین نامزد دریافت بهترین فیلم فجر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار