رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران: طبق قانون جدید مشوقهای جدیدی برای سرمایه‌گذاری به وجود آمده است که ریسک‌های سلب مالکیت،دخالتهای دولتی و انتقال ارز کامل تضمین میشود.
کد خبر: ۷۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰ 06 August 2015
 محمد خزاعی در نشست مشترک وزیر توسعه اقتصادی و هیأت عالی تجاری ایتالیا با رئیس اتاق ایران و فعالان اقتصادی ایران افزود: سرمایه‌گذاری‌ ها در بخش‌های کشاورزی و گردشگری سلامت 80 تا 100 درصد از پرداخت مالیات معاف است.

به گزارش تابناک یزد، وی با بیان اینکه فضای جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی با کشور‌هایی که نسبت به ایران حسن نیت داشته‌اند ، فراهم شده است، گفت: سفر هیات بلند‌پایه ایتالیا نشان‌دهنده همکاری و روابط جدی و متفاوت میان جمهوری اسلامی ایران و ایتالیاست که از تمدن‌های قدیمی در تاریخ بشریت هستند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: توافق وین نشان‌دهنده آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با دنیا و همچنین کشور‌هایی است که ایران به‌ طور سنتی با آنها روابط مطلوب اقتصادی داشته است.

خزاعی گفت: در میان کشورهای دنیا و اتحادیه اروپا روابط اقتصادی ایران با ایتالیا همواره رابطه‌ای شاخص، فرهنگی و علمی بوده است، اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات و وجود برخی فشارها سطح روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپا و به تبع آن با ایتالیا تا حدود زیادی کاهش یافت و همکاری‌های مالی و سرمایه‌گذاری دوکشور به سطح پایینی رسید.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آینده روابط ایران و ایتالیا افزود: خوشبختانه با وجود همه این مسائل ایران و ایتالیا رابطه مداومی داشته‌اند و شرایط جدید و موفقیت بزرگ به دست آمده، فضای جدیدی را برای توسعه روابط اقتصادی با کشور‌هایی که نسبت به ایران حسن نیت داشته‌اند فراهم کرده‌ است.

وی افزود: همان‌ طوری که می‌دانیم ایران هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا به لحاظ ظرفیت و منابع است و یکی از قدرتمند‌ترین و جذاب‌ترین کانون‌های اقتصادی به شمار می‌آید و از این جهت می‌تواند شرایط مطلوبی را برای ایتالیا داشته باشد.


خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار